września 01, 2017

Oponki bez sera na śmietanie.




Witajcie :)

Ostatnio naszła mnie ochota na oponki a że dawno ich nie robiła to postanowiłam je upiec ale troszkę inaczej bo bez sera. Wyszły pyszne.Proste w wykonaniu i szybkie w przygotowaniu, mają jednak jedną wadę bo szybko znikają :) Zapraszam :)


SKŁADNIKI :


około 400 g mąki typ 550 + do podsypania stolnicy 
3/4 szklanki cukru pudru
1 cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
 1 łyżka spirytusu
6 żółtek
12 łyżek kwaśnej śmietany to tak około 400 g

olej do smażenia
cukier puder do oprószenia


WYKONANIE :


Do miski przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia dodajemy : żółtka, śmietanę, cukier,cukier waniliowy, spirytus i zagniatamy ciasto. Następnie przekładamy na stolnicę podsypaną mąką i jeszcze raz zagniatamy. Ciasto będzie miało lekko klejąca konsystencję nie zrażajcie się tym bo potem będą pulchne, gdy dodacie za dużo mąki po upieczeniu będą twarde.
Ciasto rozwałkowujemy na około 1 cm, wykrawamy dowolne kształty z dziurką w środku. W głębokim garnku rozgrzewamy olej , wrzucamy partiami oponki, smażymy z obydwu stron na złoty kolor.Odsączamy z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniczku.
Lekko przestygnięte oponki oprószamy cukrem pudrem. 
Życzę smacznego :)
Asia.

 









   








 
 

19 komentarzy:

  1. Na sam wieczór tak kusić słodkościami? Nieładnie ;)
    Pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :) będą na jutro do kawki :)

      Usuń
  2. No piękne ! a ich kształt zabójczy wręcz -:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Za mną tez chodzą oponki już jakiś czas, a Ty narobiłaś mi jeszcze większego smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Narobilas mi smaka na takie oponeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. boskie, aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Asiu ale pyszności zrobiłaś, oj dawno nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam smaka na te oponki:)chyba wypróbuje ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń