sobota, 26 grudnia 2015

Piernik świąteczny z powidłami .

Witajcie :) Święta to obowiązkowo musi być piernik :) Ostatnio dostałam  fajną książkę Cukiernia Lidla i tam znalazłam przepis na piernik. Polecam wypróbować bo warto, jest pyszny i łatwy w przygotowaniu  :) Piernik podałam na przepięknej porcelanie Bogucice z kolekcji Rodos Belwedere .



Składniki :

150 g masła 
150 g czekolady
100 g miodu
1 opakowanie przyprawy do piernika
130 g maki pszennej 
20 g mąki ziemniaczanej
1 cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
50 g cukru trzcinowego

Polewa :
100 g czekolady
100 ml śmietanki UHT30 %
1 łyżka miękkiego masła

Blaszka 40 / 10 

Wykonanie :

Do garnka dajemy masło,czekoladę,cukier waniliowy,i miód, rozpuszczamy na małym ogniu i studzimy.
Jajka ubijamy z cukrem trzcinowym na kogel mogel, następnie dodajemy: mąkę wymieszaną z mąką ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia oraz mieszankę płynną.
Wszystko delikatnie mieszamy.
Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia , przelewamy ciasto.Pieczemy w temperaturze 180 stopni około 35 minut do suchego patyczka.

Polewa :

Śmietankę zagotowujemy i ściągamy z ognia, dodajemy do niej czekoladę i masło, mieszamy aż się rozpuści . Wstawiamy do garnka z zimną wodą i mieszamy aż lekko zgęstnieje.
Polewamy ciasto.

Zimny piernik przecinamy na pół jak w przepisie Pana Pawła, ja jednak swój piernik przecięłam na 4 części wydaje mi się że tak lepiej wygląda :) Każdy płat smarujemy powidłami  i nakładamy jeden na drugi lekko dociskając.Górną warstwę ciasta oraz boki polewamy polewą.Wierzch posypujemy wiórkami lub migdałami, dekorujemy według uznania.

Smacznego :)




 

 

4 komentarze:

Drukuj