https://4.bp.blogspot.com/-iu6Ty7V8YVg/WEL3CZijD7I/AAAAAAAAJpU/WapCLqTcNMor7dUR36lToqvDrxcDar--QCLcB/s640/DSCF0701.JPGLINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2https://1.bp.blogspot.com/-aIb0tlMH0Rk/WCHAnVfKraI/AAAAAAAAJa0/FUwBFoZIb6YYCF_YG-vI_vfbiacESw8BQCLcB/s640/DSCF0425.JPGLINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2

listopada 14, 2015

Leśny mech

Witajcie kochani :) Chciałam Was dzisiaj zaprosić na pyszne ciasto które bardzo dobrze znacie, o nazwie Leśny mech
  Aż wstyd się przyznać ale piekłam je pierwszy raz , zwlekałam z jego upieczeniem bo obawiałam się posmaku szpinaku w cieście no i jak zareaguje na nie moja kochana rodzinka 
Żałuję że dopiero teraz je upiekłam bo jest wyśmienite i zapewniam Was wcale nie czuć szpinaku :)
Do ciasta użyłam Mąki tradycyjnej z Młyna zbożowego w Szadku  . Ciasto podałam na porcelanie Bogucice z kolekcji New Hollis Gold  . Zapraszam :)







Składniki :

250 g świeżego szpinaku  
2,5 szklanki Mąki tradycyjnej z Szadku 
1 szklanka cukru
5 jajek
1 cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
200 ml oleju 
na czubek noża zielonego barwnika

1 granat 

Masa śmietanowa :

1 l kremówki 30 %
1/2 szklanki cukru pudru
1 cukier waniliowy
1 galaretka o smaku granatu lub agrestowa
2 kopiaste łyżki żelatyny
200 ml przegotowanej wody

Blaszka 24/36 cm

 Wykonanie :

Białka ubić na sztywną pianę z cukrem i cukrem waniliowym , stopniowo dodawać po żółtku, następnie cienką strużką wlewać olej , mąkę z proszkiem do pieczenia i barwnik .Na końcu dodać sparzony , zmielony i odsączony z nadmiaru wody szpinak . Delikatnie wymieszać.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia , przelać ciasto.
Piec w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka.

Galaretkę i żelatynę rozpuścić razem w 200 ml przegotowanej wody i odstawić do lekkiego stężenia.

Śmietanę ubić z cukrem pudrem i waniliowym , ciągle mieszając dodawać galaretkę.

Ciasto przekroić na pół.Górną warstwę pokruszyć tak jak na kreta.

Na spodnią część ciasta wyłożyć masę śmietanową i posypać całe pokruszonym ciastem , na wierzchu ułożyć ziarenka granatu .Odstawić do lodówki na kilka godzin .



Smacznego :)



     A oto ciasto upieczone z mojego przepisu  przez jedną z czytelniczek bloga.
Pani Sylwia Joanna przysłała piękne ciasto:) cieszę się że korzystacie z moich przepisów :)

 
 

46 komentarzy:

  1. Asia, ciasto niesamowicie piękne. Nie wiem, czy u mnie w domu przejdzie coś ze szpinakiem. Czy faktycznie, jeśli nie powiem i go potajemnie dodam, to się nikt nie domyśli? Miałaś ten sam problem, jak czytam, więc wiesz o co chodzi :)
    Chętnie bym zrobiła takie ciacho :))
    Wygląda świetnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga śmiało możesz zrobić , szpinaku nie czuć , jak mój syn jadł to aż byłam w szoku :) bo on to wszystko wyczuje :)

      Usuń
  2. Wygląda obłędnie - też jeszcze tego ciasta nie próbowałam, ale jestem nim naprawdę zaintrygowana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią bym zjadła kawałek, nie robiłam go jeszcze :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe i pyszne ciasto Asiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się czy takie beztalencie cukiernicze jak ja da radę zrobić takie ciacho ?

      Usuń
    2. Ciasto jest bardzo proste w wykonaniu :) nie ma się czego bać :)

      Usuń
  5. Nigdy jeszcze nie robiłam, chyba najwyższa pora to zmienić bo wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też jeszcze nie robilam. Wygląda super;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Krysiu , myślałam że to tylko ja go nie piekłam :)

      Usuń
  7. Asiu wspaniałe ciasto, bardzo go lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super wygląda! Muszę mojej córci przygotować :-) (ps. polubiłam fb i obserwuję, żeby być na bieżąco :-) )

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie o ciasta, ale muszę przyznać, że wygląda efektownie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda obłędnie :) A można użyć szpinak mrożony?

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry,
    jakiego typu mąki mogę użyć do ciasta ? Ta którą tu podano, jest dla mnie niedostępna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Sylwio może Pani użyć dostępnej u Pani mąki tortowej :)

      Usuń
  12. Ślicznie dziękuję za odpowiedź :-)
    Teraz tylko proszę trzymać za mnie kciuki żeby wszystko wyszło jak należy.
    Mam nadzieję niebawem pochwalę się moim dziełem.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki i czekam na fotkę :) oto mój mail annaoj1976@wp.pl

      Usuń
  13. Wygląda bardzo apetycznie ... ale jak długo piec , wystarczy pół godziny ?

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie lubię podawać czasu pieczenia bo jak wiadomo każdy piekarnik piecze inaczej ale tak około 45/50 minut proszę sprawdzać patyczkiem , patyczek musi być suchy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Upiekłam to ciasto na urodziny męża,goście byli zachwyceni,nie wiedziałam że ze szpinakiem będzie takie dobre, polecam bo warto upiec :)dziękuję za przepis :) Teresa.

    OdpowiedzUsuń
  16. Proszę powiedzieć, czy konieczny jest barwnik spożywczy ? Nawet barwników do jajek nie mogę kupić a co dopiero barwnik spożywczy. Jednak chciałabym uzyskać ten piękny kolor :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Pani dodać trochę więcej szpinaku albo soku ze szpinaku , ja nie dawałam go dużo bo bałam się czy dzieciom będzie smakować :) a barwniki można dostać np: w sklepie Polo z Dr. Oetkera :)

      Usuń
  17. Mieszkam w Gorzowie Wlkp. i nie ma u nas tego sklepu, był dawno temu. Nadal szukam barwnika. Zapytam w piekarni, może odsypią mi szczyptę ;-) Jak nie tu to tam, aż znajdę. Od dwóch dni zbieram produkty i małymi krokami zbliżam się do pieczenia. Już nie marudzę, muszę być dzielna i stawić czoło wyzwaniu.Jak już się dokona to wyślę zdjęcie na podany przez Panią adres mailowy :-) Jestem taka podekscytowana ..... ha ha

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za porady i podpowiedzi dzięki którym czułam się bezpieczniej tworząc krok po kroku to CUDO !
    Wszystko wg.przepisu;jedyne z czym się wyłamałam to dodanie do masy śmietanowej pokrojonej w kostkę galaretki a zielony barwnik był żelowy.
    Życzę Wszystkim udanych wypieków !
    pozdrawiam
    syl♥ia

    OdpowiedzUsuń
  19. Sylwio ciasto wyszło piękne :) cieszę się że smakowało i się udało :) a dodatek galaretki , fajny pomysł :)pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo serdecznie za przepis,za wsparcie,za wszystko ....i duma mnie rozpiera, że zdjęcie mojego ciasta jest na Pani blogu.
      Od początku do końca podeszłam do zadania z wielkim zaangażowaniem. Jak tak dalej pójdzie i będę korzystała z przepisów na Pani blogu to ja się "zapalę" od tych gorączkowych przygotowań ;-)
      Dopiero zaczynam przygodę z Pani blogiem i zapewniam że pozostaję jego stałą czytelniczką :D

      Usuń
  20. Bardzo się cieszę i zapraszam :) w razie czego służę radą, staram się odpowiadać na każdy komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdjęcie dech zapiera.Na pewno zrobię takie ciacho. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam to ciasto :-) Robię ze szpinaku mrożonego. :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Właśnie znalazłam przepis i robię ciasto . Pochwalę się jak wyjdzie .

    OdpowiedzUsuń

Translate

Etykiety

Akcje kulinarne na Durszlaku (10) AQUAPHOR- recenzja (1) Babeczki na słono (3) Babki i Babeczki (37) Bee.pl (3) Bigos (1) Błyskawiczny Piątek (21) BOGUCICE (77) Bonduelle (23) Brześć (14) Bułeczki na słodko (29) Bułeczki na słono (21) Cedrob (3) Ciasta (190) Ciasta bez pieczenia (4) Ciasta upieczone z moich przepisów przez czytelniczki bloga . (1) Ciasta z owocami (63) Ciasta z wiśniami (4) Ciasteczka (114) ciasto (1) cukr (1) Cukry Nyskie (19) Cykoria. (10) Dania na kolację lub śniadanie (85) Dania obiadowe (260) Desery (27) Dodatki do ciast (1) Domowa wędlina (7) Domowe pieczywo (13) Dros (1) Duda (18) Dżemy (2) Eco Blik (3) FolWark (33) Frisco (4) Galeo (9) Galeria Cuda Świata (2) Gjuwecz (2) Gołąbki (4) Graciarnia Pana Grzegorza (1) Helio (41) Intergalaktyczne gotowanie (1) KONESSO- RECENZJA (4) Konkurs (2) Lidl (4) Liebster Blog Award 2015 (1) M'cVities (1) MAKARONY POLSKIE (4) Mamut (9) Mąka z Młyna w Szadku (12) MICHI (3) mieso (3) Mięso (55) Młyny Stoisław (26) Moje decoupage (1) Moje przepisy wyróżnione na Mikserze Kulinarnym (1) Moje robótki (1) muffinki (3) Nagrody (1) Napoje (7) Ogródek dziadunia (13) Oleje smakowe (1) Olejowy Raj (9) ORZECH (39) PapilArt (12) Pasty (6) Pasztety i wędliny (2) Pączki (2) Piątnica (11) Placki (10) POLO-market (2) Potrawy z grilla (3) PRIMAVIKA (7) Proeco Polska (13) Propozycja Sylwestrowa (1) Propozycja świątecznych ciast (3) Przekąski (4) Przepisy z truskawkami (5) Przetwory (19) Przyjaciele Kawy (1) Przyprawy (1) Przystawki (28) Przystawki Sylwestrowe (2) Radix Bis (19) Raw and Happy (1) Recenzje (3) Rolnik (3) Sałatki (50) Semco (1) Serniki i ciasta ze serem (43) Sery Korycińskie (5) Skworcu (27) Spichlerz Rusiecki (2) Społem Kielce (5) Super Krówka (2) surówka (1) Surówki (15) Swojska Piwniczka (3) Syropy lecznicze. (1) Święta (29) Tania książka.pl - (1) Tania książka.pl -recenzje (53) TarkaiMiarka. (1) Tarty na słodko (1) Tarty na słono (2) Testowanie Cenos (23) Testowanie Eco Blik (9) Testowanie Eterno (21) Testowanie Hańderek (11) Testowanie Incola (11) Testowanie Jamar (9) Testowanie Melvit (5) Testowanie Młynomag (25) Testowanie Pamapol (4) Testowanie Parczew (3) Testowanie Plenus (15) Testowanie PopCrop (1) Testowanie produktów Becla (7) Testowanie Roleski (16) Testowanie Sempre (4) Tłusty czwartek (1) Torty i torciki (16) Tovago (5) Tradismak (5) Tradycyjne Jadło (12) Vanille Mynte (1) VENOSA (1) Walentynki z Orzech (3) Wielkanoc (41) Wielkanoc - świąteczna propozycja na słodko (3) WSPÓŁPRACA (1) Zapiekanki (18) ZIARENKOWO (21) Zupy (31) Życzenia (2)
Copyright © 2016 Gotuj i piecz z Joanną , Blogger