https://4.bp.blogspot.com/-iu6Ty7V8YVg/WEL3CZijD7I/AAAAAAAAJpU/WapCLqTcNMor7dUR36lToqvDrxcDar--QCLcB/s640/DSCF0701.JPGLINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2https://1.bp.blogspot.com/-aIb0tlMH0Rk/WCHAnVfKraI/AAAAAAAAJa0/FUwBFoZIb6YYCF_YG-vI_vfbiacESw8BQCLcB/s640/DSCF0425.JPGLINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2

stycznia 30, 2016

Afrykańczyk Siostry Anastazji.

 Witajcie :) Dzisiaj chciałam Was zaprosić na pyszne ciasto Siostry Anastazji o nazwie Afrykańczyk, dlaczego taka nazwa to nie wiem może od ciasta makowego :) przepis oczywiście troszkę zmieniłam i zrobiłam je po swojemu, zamiast jabłek dałam np: truskawki  Ciasto składa się z  wilgotnego ciasta makowego, masy budyniowej, ciasta biszkoptowego, masy truskawkowej galaretkowej. Jest pyszne i szybko znika z talerzyków.
Do przełożenia użyłam pysznej Truskawelli w czekoladzie od Eterno .Do ciasta użyła Mąki tradycyjnej z Młyna w Szadku. Zapraszam :)







Składniki na ciasto makowe :

15o g margaryny miękkiej
8 jajek
2 łyżki miodu
1 cukier waniliowy
150 g cukru
1 łyżka kakao gorzkie
300 g masy makowej
5 łyżek mąki tradycyjnej
1 łyżeczka sody

Składniki na ciasto z białek :  

6 białek
1 szklanka cukru
1/2 szklanki mąki tradycyjnej
4 łyżeczki mąki ziemniaczanej 
1 cukier waniliowy
1 łyżka octu
1 łyżeczka proszku do pieczenia  

Masa budyniowa :

6 żółtek
1/2 l mleka
5 łyżek cukru
2 budynie waniliowe Winiary
2 łyżki maki zwykłej
1 cukier waniliowy
100 g masła

Masa truskawkowa :

1 l i 300 ml musu z truskawek
1 galaretka truskawkowa
50 g żelatyny

Blaszka o wymiarach 25/32 może być troszkę większa

Wykonanie ciasta makowego :

Żółtka utrzeć z cukrem , cukrem waniliowym, miodem i miękką margaryną, następnie dodać masę makową, mąkę z sodą i wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę, dodać do ciasta i delikatnie wymieszać łyżką.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, przelać ciasto.
Piec w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka.
Zimne ciasto przeciąć na pół.

Ciasto z białek :

Białka ubić na sztywno z cukrem i cukrem waniliowym , następnie dodać 1 łyżkę octu, mąkę z proszkiem i mąkę ziemniaczaną, delikatnie wymieszać.Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, przełożyć ciasto. Piec w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka.

Masa truskawkowa :

Do garnka przełożyć zmiksowane truskawki, ja użyłam mrożonych dodać kilka łyżek cukru do smaku, cukier waniliowy i rozpuścić, następnie zdjąć garnek z ognia i dodać galaretkę z żelatyną , chwilę mieszać aż się rozpuści.
Odstawić do lekkiego stężenia.

Masa budyniowa :

Połowę mleka wlać do garnka i zagotować, w drugiej połowie 
wymieszać żółtka, mąkę, cukier waniliowy, cukier zwykły,i budynie.Wlać do gotującego mleka, mieszać aż zgęstnieje.
Zimny budyń utrzeć z miękkim masłem.  


Warstwy ciasta:

1. Spodnie ciasto makowe
2. cienka warstwa truskawek w czekoladzie
3. połowa masy budyniowej
4. ciasto z białek
5. masa truskawkowa ( odłożyć 1 szklankę do dekoracji )
6. ciasto makowe
7.  masa budyniowa
8.  krateczka z masy truskawkowej

Odstawić na kilka godzin do stężenia.
Smacznego :)



   

     









24 komentarze:

  1. Super ciasto. Musi być przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasta s. Anastazji są pyszne, chociaż pracowite, mam jej książki kulinarne chyba wszystkie, ale ciężko mi się zabrać do tych ciast, Twoje wygląda rewelacyjnie:)Pozdrawiam Cię moja imienniczko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Asiu :) to prawda ciasta są pracochłonne ale warto się pomęczyć :)również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ciasto wygląda cudownie. Z każdej perspektywy idealne, aż nabrałam smaka. :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wygląda , zapewne pysznie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ apetyczne ciasto. O matuchno, jak ja bym takie zjadła. Ale ilość jajek by mnie zabiła. To byłaby śmierć w rozkoszy. Niestety, nie mogę jeść za dużo jajek. Wątroba mi się buntuje. Życie nie jest sprawiedliwe. Twoja wersja z truskawkami podoba mi się bardzo. Moim zdaniem o niebo lepsza niż z jabłkami. Ciasto rewelacyjne. Ja mogę tylko do niego powzdychać :((((

    OdpowiedzUsuń
  6. Ohhhh poproszę chociaż kawałek :-) Wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku Asiu ale to ciasto wspaniale wygląda, podziwiam cię że pieczesz takie super ciasta :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ to pięknie wygląda! Aż mi ślinka cieknie :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda przepięknie! I na pewno jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Translate

Etykiety

Akcje kulinarne na Durszlaku (10) AQUAPHOR- recenzja (1) Babeczki na słono (3) Babki i Babeczki (37) Bee.pl (3) Bigos (1) Błyskawiczny Piątek (21) BOGUCICE (77) Bonduelle (23) Brześć (14) Bułeczki na słodko (29) Bułeczki na słono (21) Cedrob (3) Ciasta (190) Ciasta bez pieczenia (4) Ciasta upieczone z moich przepisów przez czytelniczki bloga . (1) Ciasta z owocami (63) Ciasta z wiśniami (4) Ciasteczka (114) ciasto (1) cukr (1) Cukry Nyskie (19) Cykoria. (10) Dania na kolację lub śniadanie (85) Dania obiadowe (260) Desery (27) Dodatki do ciast (1) Domowa wędlina (7) Domowe pieczywo (13) Dros (1) Duda (18) Dżemy (2) Eco Blik (3) FolWark (33) Frisco (4) Galeo (9) Galeria Cuda Świata (2) Gjuwecz (2) Gołąbki (4) Graciarnia Pana Grzegorza (1) Helio (41) Intergalaktyczne gotowanie (1) KONESSO- RECENZJA (4) Konkurs (2) Lidl (4) Liebster Blog Award 2015 (1) M'cVities (1) MAKARONY POLSKIE (4) Mamut (9) Mąka z Młyna w Szadku (12) MICHI (3) mieso (3) Mięso (55) Młyny Stoisław (26) Moje decoupage (1) Moje przepisy wyróżnione na Mikserze Kulinarnym (1) Moje robótki (1) muffinki (3) Nagrody (1) Napoje (7) Ogródek dziadunia (13) Oleje smakowe (1) Olejowy Raj (9) ORZECH (39) PapilArt (12) Pasty (6) Pasztety i wędliny (2) Pączki (2) Piątnica (11) Placki (10) POLO-market (2) Potrawy z grilla (3) PRIMAVIKA (7) Proeco Polska (13) Propozycja Sylwestrowa (1) Propozycja świątecznych ciast (3) Przekąski (4) Przepisy z truskawkami (5) Przetwory (19) Przyjaciele Kawy (1) Przyprawy (1) Przystawki (28) Przystawki Sylwestrowe (2) Radix Bis (19) Raw and Happy (1) Recenzje (3) Rolnik (3) Sałatki (50) Semco (1) Serniki i ciasta ze serem (43) Sery Korycińskie (5) Skworcu (27) Spichlerz Rusiecki (2) Społem Kielce (5) Super Krówka (2) surówka (1) Surówki (15) Swojska Piwniczka (3) Syropy lecznicze. (1) Święta (29) Tania książka.pl - (1) Tania książka.pl -recenzje (53) TarkaiMiarka. (1) Tarty na słodko (1) Tarty na słono (2) Testowanie Cenos (23) Testowanie Eco Blik (9) Testowanie Eterno (21) Testowanie Hańderek (11) Testowanie Incola (11) Testowanie Jamar (9) Testowanie Melvit (5) Testowanie Młynomag (25) Testowanie Pamapol (4) Testowanie Parczew (3) Testowanie Plenus (15) Testowanie PopCrop (1) Testowanie produktów Becla (7) Testowanie Roleski (16) Testowanie Sempre (4) Tłusty czwartek (1) Torty i torciki (16) Tovago (5) Tradismak (5) Tradycyjne Jadło (12) Vanille Mynte (1) VENOSA (1) Walentynki z Orzech (3) Wielkanoc (41) Wielkanoc - świąteczna propozycja na słodko (3) WSPÓŁPRACA (1) Zapiekanki (18) ZIARENKOWO (21) Zupy (31) Życzenia (2)
Copyright © 2016 Gotuj i piecz z Joanną , Blogger