sierpnia 23, 2016

Jabłka zapiekane pod jaglaną pierzynką.


Dzisiaj zapraszam na pyszne torciki jaglane zapiekane z jabłkami.
Do tego deseru użyłam płatków jaglanych firmy PLENUS.
Zapraszam do wypróbowania:)


Składniki:

2 szklanki płatków jaglanych Plenus
1 cukier waniliowy
2 szklanki przegotowanej wody
1 łyżka cukru

3 jabłka
cukier do smaku
1łyżka cynamonu
1 cukier waniliowy
lub 1 szklanka smażonych jabłek ze słoika takich na zimę
 

1/2 szklanki kwaśnej śmietany
1 cukier waniliowy
cukier do smaku

Wykonanie:

Do miski wsypujemy płatki, dodajemy cukier, cukier waniliowy i zalewamy wrzącą wodą.Przykrywamy i odstawiamy na około 10 minut do napęcznienia.
Jabłka obieramy i ścieramy na tarce jarzynowej, przekładamy do garnka, dodajemy, cukier waniliowy, cynamon i cukier w zależności od słodkości jabłek. Smażymy na małym ogniu co jakiś czas mieszając około 10 minut. Kokilki do zapiekania smarujemy masłem, następnie wykładamy po 2 łyżki płatków, następnie po dużej łyżce jabłek, i znowu przykrywamy łyżką lub dwoma płatkami jaglanymi. Zapiekamy w temperaturze 180 stopni około 15/20 minut aż wierzch się przypiecze.
Śmietanę mieszamy z cukrem waniliowym i cukrem według smaku.
Polewamy jeszcze ciepłe torciki.
Jeśli chodzi o jabłka to ja użyłam smażonych ze słoika, takich na zimę, jeśli takie macie to śmiało możecie takich użyć.
Smacznego:)    

 

29 komentarzy:

  1. To twoje cudo jest niesamowicie apetyczne !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny deser Asiu, już mi smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się ta pierzynka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się ten deserek. Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Finezyjny i bardzo smakowity deser :) Pyszności <3

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajny pomysł na te zapiekane jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jablka zaczynaja królować, no cóż zbliża się jesień ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Boskie śniadanko. Tyle w nim aromatu. Za mną już chodzi coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo apetyczne i na śniadanie i na podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały prze[pis - uwielbiam takie zapiekanki z owocami :) Z jabłkami zazwyczaj robię ryż, ale kasza jaglana też jest pyszna! to dobry przepis i na deser i na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pychotka! Chętnie bym się poczęstowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie smaczne, az mi sie zachcialo slodkiego :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny przepis, torciki wyglądają przepysznie. Pewnie zniknęły w oka mgnieniu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda , uwielbiam takie dania zapiekane z jabłkami:)

      Usuń