czwartek, 25 sierpnia 2016

Pomidorki lima na sosy i do zup.


Witajcie:) Dzisiaj mam dla Was propozycję pysznych pomidorów lima na sosy i do zup.Do ich przygotowania potrzeba tylko sól, ja dodałam jeszcze suszonych pomidorów z bazylią firmy PLENUS.
Takie pomidory super  sprawdzają się  w przygotowaniu szybkich obiadów. Wystarczy zmiksować zawartość słoika i mamy gotowy pyszny sos. Zapraszam do wypróbowania:)



 Składniki:

około 7 kg pomidorów lima
sól
suszone pomidory z bazylią i czosnkiem PLENUS
woda
słoiki 0,5 l

Wykonanie:

Słoiki dobrze myjemy w ciepłej wodzie i wycieramy do sucha.
Pomidory myjemy.
Każdy pomidor przecinamy na pół lub na 4 części, ciasno układamy w słoiku, po zagotowaniu zmniejszą swoją objętość.
Do każdego słoika dodajemy po łyżce suszonych, pomidorów z bazylią i czosnkiem, po 1,5 łyżeczki soli i 2 łyżki wody przegotowanej, lekko wstrząsamy słoikiem i dobrze zakręcamy.
Do wysokiego garnka wkładamy ściereczkę, układamy słoiki i zalewamy wodą do 3,4 wysokości.Garnek przykrywamy pokrywką i zagotowujemy, gdy woda zacznie bulgotać zmniejszamy gaz i na małym ogniu gotujemy około 35 minut.Takie pomidory przed użyciem wystarczy tylko zmiksować.
Smacznego:)

   

4 komentarze:

  1. tak zapakowane pomidorki to super sprawa :) ja zawsze na zimę robię przecier :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna ta przyprawa. Fajnie aromatyzuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis :) Ja nie robię przetworów z pomidorów - wolę je na surowo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na zimę jak znalazł, przyprawa też bardzo dobra :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj