czerwca 11, 2016

Pyszne ciasto z fantą i truskawkami.

Witajcie :) mamy już piękną pogodę to oczywiście nie siedzę w domu tylko na działce i jeśli mam zasięg to wrzucam coś na bloga a że mamy weekend i wspólne wypiekanie u Bożenki postanowiłam również upiec coś z truskawkami, pyszne i proste ciasto z fantą :) Zapraszam do wypróbowania:)


  Składniki :

2 i 3/4 szklanki mąki typ 550
1,5 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
5 jajek
1 szklanka fanty ( napoju gazowanego )
 3/4 szklanki oleju
 3 szklanki truskawek

Blaszka 30/36 cm

 Wykonanie :

 Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na gęsty kogel mogel, następnie dodać fantę, olej i mąkę wymieszaną z proszkiem. Delikatnie wymieszać mikserem.Truskawki umyć i przeciąć na pół. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, przelać ciasto na wierzchu układać obok siebie przecięte truskawki. Piec w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka. Ja piekłam w piekarniku na działce i moje ciasto piekło się 50 minut . Po upieczeniu można ciasto posypać cukrem pudrem.Ja akurat miałam blaszkę niską 30/36cm ale możecie upiec ciasto w wyższej blaszce.
 Smacznego:)











Wypiekałam z :
Smaczne przepisy 
Moje domowe kucharzenie 
Izioni pyszne smaki 
Kuchnia i podróże 
Moje wypieki i nie tylko  
Marcepanowy kącik 
Smakołyki Asi 
Grunt to przepis  
CZARNAODKUCHNI 
Na Ciasteczkowych Papierach 



44 komentarze:

  1. Ciekawy przepis. Czy tę fantę jakoś potem czuć w cieście ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulinko fanta daje fajny posmak i ciasto jest pulchne :)

      Usuń
  2. Oj pyszne! I jakie apetyczne zdjęcie - mniam! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pięknie wygląda i apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe ciasto, aż szkoda, ze mam dzisiaj już upieczone bo bardzo mi się podoba :) Dziękuję za kolejne wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy przepis i w dodatku prosty, super ciacho.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wygląda :) Dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiego ciasta nigdy nie odmówię :-) Dzięki za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjne pomysły masz, Asiu! Dodatek Fanty jest intrygujący :) Zapisuję przepis do wypróbowania :) No i oczywiście dziękuję za wspólne, niedzielne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję Joasiu za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ciacho super ...pachnie a smak mniam mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ to ciacho jest fajne Asiu. Zrobię je koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne ciasto :-) dziękuję za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Asiu fantastyczne ciasto :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Naprawdę musi być pyszne. :) Dziękuję Joasiu za wspólne pieczenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O cieście z wykorzystaniem fanty jeszcze nie słyszałam! Prezentuje się bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję , polecam wypróbować :)

      Usuń
  16. Jak zawsze ..pysznie u Ciebie Joasiu..Dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger