lipca 24, 2017

Pikle w ostrym ketchupie.




Mam dzisiaj dla Was propozycję na przerośnięte ogórki. Ostatnio na swoim ogrodzie nie zrywałam ich przez dwa dni, chciałam aby podrosły troszkę większe na kiszone, wchodzę dzisiaj do ogródka a tu takie wielkie, no i co tu z nimi robić, postanowiłam zrobić pikle w zalewie ketchupowej, kiedyś już takie robiłam i smakowały.
 jeśli nie wiecie co zrobić z dużymi ogórkami
to zapraszam do wypróbowania :)



około 2 kg dużych ogórków
do każdego słoika po :
1 łyżeczka gorczycy Cykoria
1/2 łyżeczki ziela angielskiego
1/2 łyżeczki czarnego pieprzu w ziarenkach
2 ząbki czosnku 
1 baldach kopru

zalewa :

6 szklanek wody
1 szklanka octu
1 szklanka cukru
2 łyżki soli 
1 szklanka ostrego ketchupu 

Do garnka wlać wodę, dodać cukier ocet, sól i ketchup, zagotować.
Ogórki dobrze umyć, obrać i pokroić wzdłuż na 4 części.
Słoiki wyparzyć i wytrzeć do sucha, następnie do każdego włożyć przyprawy jak podałam w przepisie.Ogórki układamy w słoiku dość ściśle i zalewamy ciepłą zalewą. Słoik wkoło wycieramy i zakręcamy. Dno dużego garnka wykładamy ściereczką, wstawiamy słoiki i zalewamy ciepłą wodą do 3/4 wysokości. Gotujemy na małym ogniu od zagotowania wody około 20 minut.
Słoiki wyciągamy i odstawiamy do przestygnięcia.
Zamiast ostrego ketchupu można dać łagodny.
Przechowujemy w chłodnym miejscu.
Smacznego:)
Asia.


6 komentarzy:

  1. Asiu bardzo fajny pomysł na pyszne ogóreczki 😃

    OdpowiedzUsuń
  2. Pikle bardzo lubię, ale takich jeszcze nie jadłam. Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis. Ja też mam często problem z za dużymi ogórkami wiec przepis jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy przyprawy są na całość, czy na każdy słoik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisze w przepisie do każdego słoika po :)

      Usuń

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger