września 24, 2016

Poduszkowiec - sernik na murzynku.


Mamy weekend i oczywiście musi być jakieś ciasto :) mam dzisiaj dla Was pyszny sernik na murzynku o nazwie poduszkowiec. Czy wyszły poduszki ? hmm coś tam wyszło :) najważniejsze że jest bardzo pyszny, delikatny i mięciutki.Nie potrzeba  do niego żadnej polewy ani posypki, po prostu rewelacja.
Dzieci nie mogły się doczekać i kroiłam jeszcze ciepły :) 
Zapraszam do wypróbowania:) 


Składniki na ciasto kakaowe:

5 jajek
1 szklanka cukru
3/4 szklanki oleju
2 łyżki kwaśnej śmietany
2 kopiaste szklanki mąki typ 550
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
3 łyżki gorzkiego kakao

Masa serowa :

600 g sera białego pół tłustego zmielonego
1 cukier waniliowy
1 jajko
1 budyń waniliowy Winiary z cukrem
1/2 szklanki cukru

Blaszka o wymiarach 27/37 cm

Wykonanie :

Białka ubijamy ze szczyptą soli, cukrem i cukrem waniliowym na sztywną pianę, następnie ciągle mieszając dodajemy po jednym żółtku, mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i kakao.
Następnie dodajemy olej i śmietanę.Delikatnie mieszamy.
Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, przekładamy ciasto.
Zmielony ser ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym, następnie dodajemy jajko i budyń, mieszamy. Rękaw cukierniczy napełniamy serem i na kakaowym cieście robimy serową kratkę.
Pieczemy w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka, moje ciasto piekło się około 55 minut, a Wy swoje kontrolujcie za pomocą  wykałaczki. 
Smacznego :)

    
 

29 komentarzy:

  1. Uwielbiam to ciasto. Asiu pysznie Ci wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Smacznie wymyśliłas :) pięknie podane na ślicznej tacce.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajnie wygląda :) pyszne jest to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ALe śmieszne ciasto ! Bardzo fajny przepis - połączenie tak jakby dwóch ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadłabym..i to nawet nie jeden kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie w domu ten sernik jest uwielbiany przez wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale cudo! Wygląda niezwykle apetycznie. Jestem zauroczona tym ciastem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepyszny serniczek, aż ślinka cieknie, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje ciasta Asiu jak zwykle mnie zachwycają pomysłowością :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aguś i również pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Też kiedyś robiłam. Ciasto jest przepyszne. Miło, że przypomniałaś mi Asiu ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  11. A czy można zamiast śmietany dodać jogurtu greckiego?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger