listopada 06, 2015

Maślane bułeczki z kruszonką i nutką kokosu .

Co tydzień organizowane jest wirtualne Wypiekanie na śniadanie klik  i tym razem zostałam zaproszona do wspólnej zabawy . Tematem są bułeczki maślane , pyszne mięciutkie z kruszonką :) przepis na bułeczki był podany ja oczywiście go troszkę zmodyfikowałam , dodałam także olej kokosowy , wyszły cudowne w smaku :)




Składniki :

300 g mąki pszennej
20 g świeżych drożdży
40 g cukru
50 g masła

1 kopiasta łyżka oleju kokosowego
2 jajka
140 ml mleka
1  cukier waniliowy

Kruszonka:
50 g miękkiego masła
50 g mąki
50 g drobnego cukru
2 łyżki płatków migdałów, pokruszonych



Wykonanie :

Do miseczki wlać ciepłe mleko , dodać 3 łyżki cukru , pokruszone drożdże i mąki tyle żeby miało konsystencję gęstej śmietany , dobrze wymieszać , przykryć talerzykiem i odstawić do podrośnięcia.

Resztę mąki przesiać do miski , dodać resztę , cukru , cukier waniliowy i jajka , wlać rozczyn i wymieszać.Masło rozpuścić z olejem kokosowym i wlać do ciasta . Pamiętajmy że masło czy margarynę zawsze dodaje się na końcu. Wyrabiamy tak długo aż będzie odchodzić od ręki . Miskę przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia musi podwoić swoją objętość.
Wyrośnięte ciasto przekładamy na stolnicę formujemy wałek i wykrawamy równe porcje z ciasta. Z każdego kawałka formujemy bułeczkę . Układamy w okrągłej formie wyłożonej papierem do pieczenia .
Przykrywamy ściereczką i jeszcze raz odstawiamy do wyrośnięcia .


Podane składniki na kruszonkę przekładamy do miski i wyrabiamy mikserem na grudkowatą masę.
Podrośnięte bułeczki smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy kruszonką.
Pieczemy w temperaturze 180 stopni 15 / 20 minut mają być rumiane .

Smacznego :)

Wypiekały ze mną :


Moje małe czarowanie ( Dorotka )
Moje domowe kucharzenie  ( Bożenka )
 Ewa w kuchni 
Jola  
Piekielna kuchnia Anety  
Ciasteczkowy potwór  ( Beatka )
Kulinarna Maniusia ( Marzenka ) 
Życie zaczyna się w kuchni  
 Ala piecze i gotuje 
Cukry proste  

34 komentarze:

  1. mniam, zjadlabym takie bułeczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie bułeczki. Ostatnio przygotowałam z cynamonem i rodzynkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z cynamonem muszą być przepyszne :)

      Usuń
  3. Pysznie wyglądają :-) moje wrzucę jutro :-) dziękuje za wspólne pieczenie i pyszne śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wyglądają.dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko :) jadłam jeszcze ciepłe , takie pyszne :)

      Usuń
  6. Uwielbiam takie :) U mnie w piekarni sprzedają podobne Lepianki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już widziałam takie bułeczki u Marzenki. A teraz widzę, że razem piekłyście. Jesteście niesamowite :)
    Pyszne i pięknie wyglądające bułeczki. Uwielbiam. Podkradam jedną, może nie zauważysz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Agnieszko wszystkie piekłyśmy z jednego przepisu :)

      Usuń
  8. śliczne i pyszne! dziękuję za wspólną zabawę, pozdrawiam Asa

    OdpowiedzUsuń
  9. Na tak pyszna drożdżówkę to i ja się piszę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne i pachnące bułeczki, dziękuję za wspólne wypiekanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne buły i fajnie sie je razem wypiekało, dzięki :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za wspólne śniadanko i do zobaczenia przy kolejnym wypiekaniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepięknie się upiekły:) Dziękuję za wspólne pieczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudne i pyszne! Dziękuję za wspólne pieczenie:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger