wtorek, 12 kwietnia 2016

Przepyszne faworki.



 Witajcie :) Moje dzieci bardzo lubią faworki i oponki dlatego często je piekę :) Są proste w wykonaniu, nie potrzeba do nich dużo składników, szybko się je przygotowuje :) 
Moi goście bardzo je lubią :) Zapraszam do wypróbowania :)



Składniki :

około 500 g mąki pszennej
2 cukry waniliowe
12 łyżek kwaśnej śmietany
6 żółtek
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki spirytusu
3/4 szklanki cukru

olej do smażenia

Wykonanie :

Na stolnicę przesiać mąkę z proszkiem, następnie na środku zrobić dołek i dodać do niego: żółtka, śmietanę, cukier, cukier waniliowy,spirytus, dobrze zagnieść ciasto, mam być elastyczne.
Ciasto rozwałkować na około 3 mm, wzdłuż wycinać paski o szerokości 3cm i długości około 10 cm, na środku każdego paska zrobić 1,5 cm nacięcie przełożyć jeden koniec do środka i ładnie wywinąć tworząc faworka.W głębokim naczyniu rozgrzać olej, wrzucać partiami faworki i smażyć z obydwu stron na złoty kolor.
Przekładać na papierowy ręczniczek. Zimne faworki posypać cukrem pudrem.
Smacznego :) 
    

16 komentarzy:

  1. Bardzo lubię, ale wieki już nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa :) Też jestem fanką zdrowego stylu życia, w sieci szukam ciekawych blogów – takich jak Twój :) Polecam blog pełen zdrowej inspiracji http://kcalmar.com/blog/ moje ostatnie odkrycie, wydaje mi się że Tobie też się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do faworków, to mnie nie trzeba przekonywać. Pyszny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm...pyszności :) aż czuję ich zapach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda jak się smażą to pachnie w całym domu :)

      Usuń
  5. Wszyscy Asiu uwielbiają faworki 😊 Porywam kilka ☺

    OdpowiedzUsuń
  6. ja też uwielbiam faworki :) pyszności, ale mam na nie teraz ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I u mnie się za nimi wprost przepada. Dawno nie robiłam. Dziękuję za przypomnienie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Kawusia i taki faworek - jestem w niebie :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj