września 19, 2015

Królewicz.

Witajcie :)  Zapraszam dzisiaj na pyszne dobrze znane Wam ciasto o nazwie Królewicz
 Dawno go nie piekłam a jest takie pyszne :) 
Ciasto podałam na talerzyku z porcelany Bogucice z kolekcji New Hollis Platin http://www.porcelanabogucice.pl/.




 Składniki na ciasto miodowe:

320 g mąki
1  szklanka cukru
125 g masła
2 łyżki płynnego miodu
2 żółtka 
1 jajko
1 łyżeczka sody
2 łyżki kwaśnej śmietany
1 cukier waniliowy

Składniki na biszkopt :

4 jajka
2 łyżki mąki ziemniaczanej 
1/2 szklanki mąki tortowej
2 łyżki ciepłej przegotowanej wody
1 łyżeczka proszku do pieczenia 

Masa budyniowa :

1 l mleka
3 budynie waniliowe Winiary
2 łyżki mąki 
1 cukier waniliowy
2 łyżki cukru
2 żółtka
 
1 kostka masła  ( ilość masła w masie można zmniejszyć np. 1/2 kostki jeśli ktoś nie lubi zbyt maślanej )

1 słoiczek powideł śliwkowych lub dowolnego dżemu

Polewa :
2 tabliczki czekolady 
1 łyżka śmietanki 12 % 
migdały do dekoracji

Wykonanie ciasta miodowego:

Do miski przesiać mąkę z sodą  , dodać miękkie masło, cukier , cukier waniliowy   i miód.
Ciasto wyrobić ręcznie lub mikserem.
Przełożyć na stolnicę i zagnieść.

Blaszkę o wymiarach 24/36 wyłożyć papierem do pieczenia , tylko spód.
Ciasto podzielić na pół i rozwałkować na 2 cienkie placki.
Przełożyć do blaszki i upiec w temperaturze 180 stopni około 15 minut na złoty kolor.
 

Wykonanie biszkoptu:

Białka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na puch , następnie stopniowo dodawać żółtka. Następnie dodać wodę i mąkę z proszkiem. Delikatnie wszystko wymieszać.
Ciasto przełożyć do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia .
Piec w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka .

Masa budyniowa:

Połowę mleka zagotować , w drugiej połowie rozpuścić budynie , mąkę, cukier , cukier waniliowy  i 2 żółtka.
Wlać do gotującego mleka, gotować aż zgęstnieje.
Zimny budyń utrzeć z miękkim masłem
  

Warstwy ciasta :


Ciasto miodowe
Powidła
Masa budyniowa
Biszkopt
Powidła
Masa budyniowa
Ciasto miodowe 
Polewa
Migdały

Ciasto odstawić na kilka godzin w chłodne miejsce .








Smacznego :) 
   
 
  

26 komentarzy:

  1. Pięknie wygląda! Mnie by się nie chciało bawić tyle, ale wow, podziwiam!


    http://worshipingmornings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pięknie, jak z cukierni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No ja się nie dziwię, że to królewicz bo wygląda zachwycająco i napewno tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiu ciacho wygląda wspaniale. Oj zjadłabym kawałek z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Asiu, jak ja dawno nie jadłam tego ciasta, jak bym mogła wprosiłabym się na kawałek :) Pyszności!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm, ulubione ciasto mojej mamy, robię je zawsze na święta ;).

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie się prezentuje ;) Zmniejszyłabym tylko ilość masła w masie budyniowej, bo w takich proporcjach jest ona dla mnie zbyt maślana :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu z reguły to też daję mało masła do mas ale ty razem dałam kostkę i była dobra :)

      Usuń
  8. Asia pyszne ciasto,częstuję się kawałeczkiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iza :) proszę częstuj się :)

      Usuń
  9. Cudowny przepis :) Muszę spróbować tego ciasta, bo wygląda bosko! Uwielbiam takie przekładańce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znałam tego ciasta wcześniej. Wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do wypróbowania bo jest pyszne :)

      Usuń