poniedziałek, 15 lutego 2016

Żurek z jajkiem na kiełbasie.

Witajcie :) Zapraszam dzisiaj na pyszny żurek w mojej wersji, z jajkiem , kiełbaską i warzywami. Do zupy użyłam naturalnego zakwasu Jamar. Zupa jest pyszna i szybko znika z talerzy :)




Składniki :

2 pętka cienkiej kiełbasy drobiowej 
2 marchewki
kawałek pora i selera
około 5, 6 ziemniaków
natka pietruszki
1 łyżka suszonego korzenia lubczyku 
domowa vegeta
300 ml zakwasu na żur 
około 2,5  l wody lub bulionu warzywnego
1/2  łyżeczki oregano
szczypta ziół prowansalskich 
kilka ziarenek pieprzu 
3 ziarenka ziela angielskiego
200 ml śmietanki słodkiej 12 % 
5 jajek ugotowanych na twardo

Wykonanie :

Warzywa obrać i umyć, ziemniaki i marchew pokroić w kostkę.
Kiełbasę pokroić w grubsze plasterki .Przełożyć do garnka, dodać natkę pietruszki, seler, porę, wlać wodę i zagotować. Gdy woda się zagotuje włożyć pokrojone w kostkę ziemniaki, dodać przyprawy.Pod koniec gotowania wlać zakwas. Gotować aż ziemniaki i marchew będą miękkie.Następnie wyjąć natkę pietruszki, seler i porę, dodać pokrojone w kostkę jajka. Przyprawić do smaku ewentualnie solą i pieprzem.Gdy zupa przestygnie wlać śmietankę. Jajko możecie sobie zostawić w całości do dekoracji tak jak pokazałam na zdjęciu. Ja jednak do swojej zupy dodaję pokrojone w kostkę, tak moje dzieci lubią najbardziej.
Jeśli chcecie rzadszą lub gęściejszą zupę dodajcie więcej ziemniaków lub więcej wody

Smacznego :) 



9 komentarzy:

Drukuj