niedziela, 6 grudnia 2015

Makowiec z jabłkami i kaszą jaglaną .

Witajcie :) Miałam ostatnio ochotę na makowiec , ale taki sam bez ciasta , postanowiłam upiec w wersji bardziej zdrowej z Kaszą jaglaną z malinami którą mam przyjemność testować  dzięki  firmie  Eco Blik .  
Do ciasta dodałam pyszną skórkę pomarańczową kandyzowaną którą dostałam od firmy Skworcu
Makowiec jest pyszny , lekko wilgotny z jabłkami . Zapraszam do wypróbowania :) 



Składniki:

8 jajek
1 szklanka cukru
300 g masy makowej gotowej
100 g mieszanki studenckiej z Bakalland  
6oo g startych jabłek na tarce jarzynowej 
10 łyżek kaszy manny 
4 łyżki kaszy jaglanej z malinami od Eco Blik 
4 łyżki wiórek kokosowych
2 łyżeczki proszku do pieczenia  
250 g margaryny  
1/2 szklanki posiekanych migdałów 
1 cukier waniliowy  
2 łyżki skórki kandyzowanej od Skworcu 

cukier puder do posypania 

Blaszka o wymiarach 24/36 
Jeśli chcecie aby wasze ciasto było wysokie możecie upiec w tortownicy lub mniejszej blaszce .

Wykonanie :

Margarynę ucieramy z żółtkami ,  cukrem i cukrem waniliowym na puch . Białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli. Masę makową i odciśnięte z soku jabłka mieszamy z utartą margaryną   . Na końcu dodajemy wiórki kokosowe , skórkę z pomarańczy , kaszę mannę , kaszę jaglaną , proszek  do pieczenia ,  mieszamy . Następnie dodajemy ubitą pianę z białek i delikatnie mieszamy łyżką . Ciasto przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia blaszki , pieczemy w temperaturze 180 stopni około 50 / 55 minut .
Zimne ciasto posypujemy cukrem pudrem lub polewamy polewą .

Smacznego :)



   
 

 

18 komentarzy:

  1. Super wygląda to ciasto;) i ciekawi mnie ta kasza jaglana w składzie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasza jaglana to jedyna odmiana kaszy, której nie uznaję, ale w makowcu... Chyba dałabym się namówić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze że jej nie czuć , bo są migdały , skórka pomarańczowa :)

      Usuń
  3. Cudowny makowiec Asiu, z moją ukochaną kaszą jaglaną :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z dodatkiem kaszy jaglanej brzmi kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pyszny a kaszy nie czuć wcale :)

      Usuń
  5. Chodzi za mną od jakiegoś czasu makowiec japoński z jabłkami ale nie mogę się zebrać, ten zdecydowanie mnie bardziej przekonuje, lubię ciasta z kaszą jaglaną a to wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie to wszystko zastało połączone, a ciasto wygląda na przyjemnie wilgotne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie podany :) Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj