listopada 26, 2015

Hinduskie ciasto marchewkowe z kremem mascarpone .

Witajcie :) Mam dzisiaj dla Was pyszne ciasto Hinduskie marchewkowe z kremem mascarpone .
Do ciasta użyłam oleju kokosowego  od firmy Skworcu  . Ciasto jest przepyszne z nutką goździków , kardamonu i skórki pomarańczowej .Do kremu dodałam pyszne cytrynki z imbirem w miodzie z Ogródka Dziadunia . Przepis na to ciasto znalazłam w książce Ciasta świata .   Zapraszam :)





Składniki :

4 jajka
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
1 łyżeczka kardamonu
1 łyżeczka mielonych goździków
1 łyżeczka przyprawy do piernika 
1 łyżeczka kakao gorzkiego
2 łyżeczki kandyzowanej skórki pomarańczowej ja użyłam od Skworcu  
200 g startej marchewki na drobnych oczkach
1/2 szklanki posiekanych orzechów pistacjowych
1/2 szklanki posiekanych migdałów
1/2 szklanki orzechów nerkowca 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
230 g mąki
100 g miękkiego oleju kokosowego ja użyłam od   Skworcu

Krem :

500 g kwaśnej śmietany
250 g serka mascarpone 
3 łyżki cytrynek w miodzie z Ogródka Dziadunia
2 cukry waniliowe
4  łyżki cukru pudru   
4 śmietany fix  

Blaszka 24/24  

Wykonanie :

Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na gęsty kogel mogel , następnie ciągle mieszając dodawać : olej kokosowy , startą marchewkę , kardamon , goździki , kakao , orzechy , skórkę z pomarańczy , migdały i na końcu mąkę z proszkiem do pieczenia . 
Blaszkę o wymiarach 24/24 lub keksówkę , wyłożyć papierem do pieczenia .Przełożyć ciasto .
Piec w temperaturze 180 stopni około 35/40 minut do suchego patyczka .

Serek mascarpone wymieszać z cukrem pudrem i cukrem waniliowym , następnie ciągle mieszając dodawać śmietanę fix. Krem przełożyć na zimne ciasto . Na wierzch zetrzeć czekoladę  . Odstawić na kilka godzin do lodówki Udekorować marcepanowymi marchewkami .


Smacznego :) 



 Jesienne słodkości!

14 komentarzy:

  1. Teraz to już nie odpuszczę, poproszę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu to zatrzymam dla Ciebie nawet trzy :)

      Usuń
  2. Asiu wspaniałe ciasto, wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne ciasto. Ciasto marchewkowe lubię, ale takiego wypasionego jeszcze nie jadłam. Tyle w nim aromatów. Aż jestem ciekawa smaku. Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko musisz wypróbować , smakuje rewelacyjnie i jak mówi moja córcia nie czuć marchewki :)

      Usuń
  4. Robiłam kiedyś bardzo podobne, jest pyszne! :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne. Wygląda wspaniale Asiu, pięknie wyszło

    OdpowiedzUsuń
  6. Asiu, cudne!!! I na pewno pyszności, jak to spod Twojej ręki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wyglada z tymi marchewkami!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger