sobota, 26 września 2015

Sero - makowiec .



    Od jakiegoś  czasu chodził za mną sero - makowiec ,w końcu się zebrałam i go upiekłam :) przepis znalazłam w starej książce kucharskiej no i postanowiłam go wypróbować . Zauważyłam że większość z nas piecze makowce tylko na święta  a przecież to takie pyszne ciasto , jeśli ktoś lubi mak oczywiście  Ciasto podałam na porcelanie  Bogucice z kolekcji New Hollis Platin http://www.porcelanabogucice.pl/   Zapraszam :)






Składniki na sernik :

1 kg sera białego pół tłustego 
1/2 kostki masła
6 jajek
1 cukier waniliowy
2 łyżki mąki ziemniaczanej 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1.5 szklanki cukru

Składniki na ciasto makowe :

250 g maku 
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
6 jajek
4 łyżki maki 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 

Wykonanie sernika :

Białka ubić na sztywną pianę.
Żółtka utrzeć z cukrem , cukrem waniliowym i masłem .Dodać ser i wymieszać.
Następnie dodać mąkę ziemniaczaną i jeszcze raz wymieszać.
Do sera dodawać partiami ubitą pianę i delikatnie mieszać.

Blaszkę o wymiarach 24 /36 wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć ser.

Wykonanie ciasta makowego:

Suchy mak zmielić .
Białka ubić na sztywną pianę.
Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym .
Dodać mak wymieszany z mąką i proszkiem do pieczenia , wymieszać .
Następnie dodać ubitą pianę i delikatnie wymieszać  łyżką.

Masę makową wyłożyć na ser.

Piec w temperaturze 170/ 180 stopni około 60 /65 minut , gdy włożycie patyczek w warstwę makową i będzie suchy to znaczy że jest upieczone .

Po przestygnięciu polać dowolną polewą.

Ja zawsze robię polewę z 2 tabliczek czekolady Milka i 1,2 łyżek śmietanki.
Wierzch posypać migdałami lub wiórkami 
kokosowymi. 




Smacznego :)

 

    
 



12 komentarzy:

  1. Asia pyszne ciasto,częstuję się kawałeczkiem;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam połączenie sera i maku :) ciasto na pewno było pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. SUper, smak dzieciństwa - moja mama taki piekła na każde Święta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda pysznie
    Zapraszam do mnie
    http://rategazelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Asiu, cieszę się, że przypomniałaś mi przepis. Ciasto jest obłędne w smaku, a ja tak dawno go nie piekłam :) Super!!!

    OdpowiedzUsuń

Drukuj