https://4.bp.blogspot.com/-iu6Ty7V8YVg/WEL3CZijD7I/AAAAAAAAJpU/WapCLqTcNMor7dUR36lToqvDrxcDar--QCLcB/s640/DSCF0701.JPGLINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2https://1.bp.blogspot.com/-aIb0tlMH0Rk/WCHAnVfKraI/AAAAAAAAJa0/FUwBFoZIb6YYCF_YG-vI_vfbiacESw8BQCLcB/s640/DSCF0425.JPGLINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2

listopada 21, 2017

Kiełbaski drobiowe domowe i bardzo smaczne


Witajcie :)
 Ostatnio naszła mnie chęć na domowe kiełbaski no i postanowiłam je w końcu zrobić. Powiem szczerze że pracy przy nich troszkę jest ale efekt końcowy rewelacyjny :) Kiełbaski wyszły pyszne, można je zjeść na ciepło jak i na kanapki. Do ich zrobienia wykorzystałam flaczek sztuczny o średnicy 1 cm ale jeśli macie grubsze to nie szkodzi. Zapraszam do wypróbowania :)




Składniki :

2 kg zmielonej piersi z kurczaka
1/2 szklanki oleju
około 1szklanki wody
1 kopiasta łyżka przyprawy do kurczaka
1 kopiasta łyżka ziół prowansalskih
2 łyżki domowej vegety lub sól do smaku
1 łyżka mielonego pieprzu
2 łyżeczki czerwonej papryki 
1 łyżka granulowanego czosnku lub 3 ząbki przeciśnięte przez praskę

flak foliowy około 2,3 m


Wykonanie :

Mięso przekładamy do miski, dodajemy wszystkie przyprawy, olej i wodę, dobrze wyrabiamy masę mięsną. Soli możecie dodać według upodobania ja nie przebadam za słonym więc dodałam tyle przypraw. Przykrywamy i odstawiamy do lodówki co najmniej na godzinę.
Na maszynkę nakładamy cienką końcówkę do robienia kiełbasy, następnie delikatnie naciągamy flaczek, do maszynki nakładamy mięso i gdy pojawi się we flaku ręką kontrolujemy grubość aby nie było za mocno napchane mięsem bo podczas gotowania nam popęka. Końcówki zawiązujemy, długość kiełbasek zależy już od was ja formowałam takie około 12 cm, można każdą osobno związać gruba nitką lub po prostu delikatnie okręcić tak jak jest w kupnych parówkach. Do dużego garnka wkładamy kiełbaski i zalewamy wodą, całość. Od zagotowania na małym ogniu gotujemy około 20 minut, po tym czasie możecie wyjąć kiełbaskę i po prostu sprawdzić czy jest gotowa. 
Życzę smacznego :)




 
 

11 komentarzy:

  1. Swojskie kiełbaski bardzo chętnie bym zjadła. Już od bardzo dawna nie kupuję parówek i cienkich kiełbas. Miałam kiedyś niemiłą niespodziankę w kiełbasie i nie potrafię już się przemóc, do kupna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wyglądają te kiełbaski. Jeszcze nie próbowałem robić takich samemu, ale koniecznie skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich nigdy nie robiłam, ale jestem pewna, że bardzo by mi smakowały :) Zapisze i wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chętnie bym zjadła. Wyglądają pysznie i z całą pewnością są zdrowsze niż kupne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Asiu bardzo fajny pomysł z tymi domowymi kiełbaskami. Muszą być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. O wow! Ależ one myszą być wyśmienite!
    Ten smak i aromat...mmm... :)
    Baaaardzo mi się podobają takie kiełbaski!
    Ale bym zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  7. jeszcze nigdy nie robiłam kiełbasek, super wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjne! Porywam jedną :) Ja też się zbieram do domowej wędliny i się zebrać nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszą być pyszne takie kiełbaski :)

    OdpowiedzUsuń

Translate

Etykiety

Akcje kulinarne na Durszlaku (10) AQUAPHOR- recenzja (1) Babeczki na słono (3) Babki i Babeczki (37) Bee.pl (3) Bigos (1) Błyskawiczny Piątek (21) BOGUCICE (77) Bonduelle (23) Brześć (14) Bułeczki na słodko (29) Bułeczki na słono (21) Cedrob (3) Ciasta (190) Ciasta bez pieczenia (4) Ciasta upieczone z moich przepisów przez czytelniczki bloga . (1) Ciasta z owocami (63) Ciasta z wiśniami (4) Ciasteczka (114) ciasto (1) cukr (1) Cukry Nyskie (19) Cykoria. (10) Dania na kolację lub śniadanie (85) Dania obiadowe (260) Desery (27) Dodatki do ciast (1) Domowa wędlina (7) Domowe pieczywo (13) Dros (1) Duda (18) Dżemy (2) Eco Blik (3) FolWark (33) Frisco (4) Galeo (9) Galeria Cuda Świata (2) Gjuwecz (2) Gołąbki (4) Graciarnia Pana Grzegorza (1) Helio (41) Intergalaktyczne gotowanie (1) KONESSO- RECENZJA (4) Konkurs (2) Lidl (4) Liebster Blog Award 2015 (1) M'cVities (1) MAKARONY POLSKIE (4) Mamut (9) Mąka z Młyna w Szadku (12) MICHI (3) mieso (3) Mięso (55) Młyny Stoisław (26) Moje decoupage (1) Moje przepisy wyróżnione na Mikserze Kulinarnym (1) Moje robótki (1) muffinki (3) Nagrody (1) Napoje (7) Ogródek dziadunia (13) Oleje smakowe (1) Olejowy Raj (9) ORZECH (39) PapilArt (12) Pasty (6) Pasztety i wędliny (2) Pączki (2) Piątnica (11) Placki (10) POLO-market (2) Potrawy z grilla (3) PRIMAVIKA (7) Proeco Polska (13) Propozycja Sylwestrowa (1) Propozycja świątecznych ciast (3) Przekąski (4) Przepisy z truskawkami (5) Przetwory (19) Przyjaciele Kawy (1) Przyprawy (1) Przystawki (28) Przystawki Sylwestrowe (2) Radix Bis (19) Raw and Happy (1) Recenzje (3) Rolnik (3) Sałatki (50) Semco (1) Serniki i ciasta ze serem (43) Sery Korycińskie (5) Skworcu (27) Spichlerz Rusiecki (2) Społem Kielce (5) Super Krówka (2) surówka (1) Surówki (15) Swojska Piwniczka (3) Syropy lecznicze. (1) Święta (29) Tania książka.pl - (1) Tania książka.pl -recenzje (53) TarkaiMiarka. (1) Tarty na słodko (1) Tarty na słono (2) Testowanie Cenos (23) Testowanie Eco Blik (9) Testowanie Eterno (21) Testowanie Hańderek (11) Testowanie Incola (11) Testowanie Jamar (9) Testowanie Melvit (5) Testowanie Młynomag (25) Testowanie Pamapol (4) Testowanie Parczew (3) Testowanie Plenus (15) Testowanie PopCrop (1) Testowanie produktów Becla (7) Testowanie Roleski (16) Testowanie Sempre (4) Tłusty czwartek (1) Torty i torciki (16) Tovago (5) Tradismak (5) Tradycyjne Jadło (12) Vanille Mynte (1) VENOSA (1) Walentynki z Orzech (3) Wielkanoc (41) Wielkanoc - świąteczna propozycja na słodko (3) WSPÓŁPRACA (1) Zapiekanki (18) ZIARENKOWO (21) Zupy (31) Życzenia (2)
Copyright © 2016 Gotuj i piecz z Joanną , Blogger