piątek, 29 stycznia 2016

Tradycyjne pączki z powidłami śliwkowymi.

Wszyscy ostatnio pieką pączki nabrałam chęci i ja :) uwielbiam takie swoje, domowe ale nie lubię ich smażyć, zawsze chcę przedobrzyć ze smażeniem  żeby nie były w środku surowe i wychodzą mi ciemne :)
ale najważniejsze że były pysze i wszystkim smakowały :) Do pączków jako nadzienie użyłam wyśmienitych 
Powideł śliwkowych Eterno .Przepis znalazłam w książce Siostry Anastazji.
 Zapraszam :) do kawki czy mleka  w sam raz :)





Składniki :

1 kg mąki + ewentualnie trosz do podsypania
10 dag drożdży
200 g cukru
6 żółtek
300 ml mleka
1/2 kostki margaryny (100g )
2 łyżki spirytusu
2 cukry waniliowe 

Nadzienie Powidła śliwkowe Eterno 
olej do smażenia

Wykonanie :

Do miseczki pokruszyć drożdże, dodać 2 łyżki cukru,4 łyżki mąki i połowę ciepłego mleka.Zrobić rozczyn i odstawić do podrośnięcia. Do dużej miski przesiać resztę mąki, dodać utarte z cukrem i cukrem waniliowym żółtka, wlać resztę ciepłego mleka, spirytus  i rozczyn, wyrobić ciasto. Następnie dodać
roztopioną margarynę i jeszcze raz dobrze wyrobić, musi odchodzić od ręki. Ja ciasto przekładam jeszcze na stolnicę i zagniatam około 5 minut. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia. Przełożyć wyrośnięte ciasto na podsypaną mąką stolnicę i rozwałkować na około 1 cm, następnie wykrawać koła od szklanki lub kubka, w zależności jakie chcecie duże pączki. Na każdy krążek nałożyć po łyżeczce powideł zlepić ze sobą brzegi i uformować pączka. Przykryć ściereczka i odstawić na około 20 minut aby jeszcze podrosły.
W rondlu rozgrzać olej , musi być gorący, wrzucać partiami i smażyć z obydwu stron. Pączki smażyć na małym ogniu nie może być wrzący bo pączki się spalą a w środku będą jeszcze 
surowe. Odsączać z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniczku. Zimne pączki posypać cukrem pudrem lub polukrować.














Smacznego :)

 
 

24 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Wpadaj kochana :) już wstawiam wodę :)

      Usuń
  2. Też chodzą za mną domowe pączki, niestety zazwyczaj wychodzą mi małe i bardzo ciemne. Mimo to chyba podejmę kolejną próbę, bo choć to nie Tłusty Czwartek, warto potrenować : ) Przepadam właśnie za takimi zwykłymi pączkami z konfiturą czy powidłami, i cukrem pudrem/lukrem. Nie lubię za to zbyt słodkich dodatków typu bita śmietana czy czekolada, które dodatkowo podnoszą kaloryczność pączków : )Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe pączki są niezastąpione, ja dopiero mam zamiar się zabrać za pączki, ale to może w przyszłym tygodniu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zjadłabym z wielką chęcią takie pączki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja lubię domowe pączki. Są takie cudownie miękkie i puchate. Asia otwórz, bo właśnie stoję u progu Twoich drzwi. Wpraszam się na pączki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już lecę otwierać :) i wstawiam wodę na kawę :)

      Usuń
  6. Wyglądają bardzo smakowicie,robię podobne .Smacznego !!!Krynia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Joasiu - na tłusty czwartek miałam zamiar zrobić róże karnawałowe, ale skusiłaś mnie swoimi pączkami. Musze chyba jednak zmienić plany. :) Pączki wspaniałe. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie śliczne i smaczne pączusie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne - to za mało. Dopracowane i dopieszczone, równe, gładkie, rumiane, śliczna lukrowa krateczka dodaje im uroku. Jesteśmy pod wrażeniem:)
    Pozdrawiamy serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy mogę użyć drożdży instant? Jaka to będzie proporcja biorąc pod uwagę podany przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na suszonych drożdżach powinny być podane proporcje, ja raczej robię z normalnych drożdży w kostce :)

      Usuń