wtorek, 8 grudnia 2015

Bułeczki makowe z nutką lawendy.

Miałam dzisiaj chęć na bułeczki drożdżowe i upiekłam takie grzebyki z masą makową i lukrem z nutką lawendy którą otrzymałam od firmy Eco Blik.  Bułeczki wyszły pyszne :) Zapraszam :)



 
 Składniki :

1/2 kg mąki
3 jajka
125 g cukru
1 cukier waniliowy
50 g drożdży
1/4 l mleka
100 g masła

Gotowa masa makowa
lukier :

3/4 szklanki cukru pudru
sok z jednej cytryny
szczypta lawendy od Eco Blik 

Wykonanie :

Do miski wlać 1/2 szklanki ciepłego mleka , dodać pokruszone drożdże, 2 łyżki cukru , 2 łyżki mąki , odstawić do podrośnięcia. Gdy rozczyn podrośnie dodać : jajka , resztę mleka , resztę cukru i cukier waniliowy ,  resztę mąki i wymieszać na końcu wlać roztopioną margarynę , zagnieść ciasto , nie może się kleić do rąk . Przykryć ściereczką i odstawić do podrośnięcia , musi podwoić swoją objętość.
Wyrośnięte ciasto podzielić na pół , rozwałkować , posmarować połową masy makowej i zwinąć jak roladę , dobrze zlepiając spód. Odcinać około 10 cm kawałki robiąc w nich delikatne nacięcia tak jak w grzebieniu .
Układać na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę , posmarować roztrzepanym jajkiem i odstawić na 6 minut do podrośnięcia.

 Piec w temperaturze 180 stopni na złoty kolor .
Cukier puder wymieszać z cytryną i szczyptą lawendy, polać bułeczki . Z reszty ciasta które mi zostało zrobiłam okrągłe bułeczki z powidłami śliwkowymi.

Smacznego :)  

 

25 komentarzy:

  1. Pyszne, az ochoty na nie nabrałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smaku narobiłaś, pyszne bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne:)Częstuję się jedną:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O jakie pyszne, zaraz za cynamonowymi takie makowe bułeczki były moimi ulubionymi słodkimi przekąskami w dzieciństwie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne bułeczki :)
    Ja również podbieram, ale nie jedną, lecz dwie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko zapraszam bo napiekłam jak dla wojska :)

      Usuń
  6. Pyszne takie bułeczki z makiem , pozdrawiam Cię Asieńko :) Krysia

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne,jak wszyscy się częstują to i ja się częstuję:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoje bułeczki wyglądają wyjątkowo apetycznie! Widać, że nie brakuje w nich maku, a w makowcach to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) maku dałam dużo to prawda :) uwielbiam wszystko co z makiem :)

      Usuń
  9. Nasze ulubione, bo drożdżowe, bo z makiem, bo wyglądają pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie jak lubię :) pychotka

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie jakie lubię <3 pychotka

    OdpowiedzUsuń