maja 07, 2017

Sernik z rodzynkami.



Pyszny, delikatny aromatyczny sernik z rodzynkami.Taki sernik mogła bym jeść na okrągło i by mi się nie znudził :) Prosty w przygotowaniu i nie potrzeba do niego dużo składników.
Zapraszam do wypróbowania :)





1kg i 250 g sera białego chudego 3 krotnie milonego
1,5 szklanki cukru
2 cukry waniliowe
6 jajek
2 budynie waniliowe
100 g miękkiego masła 
3/4 szklanki mleka 3,2 %
2 długie paczki herbatników kakaowych
100 g rodzynek sułtańkich Helio 

blaszka o wymiarach 32/26 cm





Ser trzykrotnie mielimy. Żółtka ucieramy z cukrem, cukrem waniliowym i masłem, następnie dodajemy do sera razem z budyniami i mlekiem, mieszamy mikserem. Białka ubijamy na sztywną pianę i porcjami dodajemy do sera delikatnie mieszając łyżką.Następnie wsypujemy rodzynki i jeszcze raz delikatnie mieszamy. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, spód i boki wykładamy herbatnikami, przekładamy masę serową.Sernik można jeszcze z wierzchu posypać rodzynkami ale nie koniecznie. Piekarnik rozgrzewam do temperatury 175/180 stopni i pieczemy około 70 minut.Następnie wyłączamy piekarnik i studzimy sernik przy uchylonych drzwiczkach, wyciągamy ciasto gdy całkiem ostygnie.
Zimny sernik można polukrować lub oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego :)
Asia.








26 komentarzy:

  1. Na sernik to ja zawsze jestem chętna :) Podkradam kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Joasiu piękny serniczek serwujesz -:) W dodatku na cudnej porcelanie. Prawdę mówiąc, nie wiem co podziwiać ? czy ciasto czy talerzyki -:)

    OdpowiedzUsuń
  3. kiedyś nie lubiłam rodzynek, teraz zjem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu wiesz że ja też kiedyś nie lubiłam a teraz mi smakują :)

      Usuń
  4. To coś dla mojego męża, on uznaje serniki tylko z rodzynkami :).

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie w domu ze słodyczy to właśnie taki sernik znika najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sernik wygląda cudownie! Ale mi smaku narobiłaś! - mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny przepis:) Podoba mi się, że tak dużo sera:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Serniki bardzo lubię. Pięknie wyszedł Asiu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny serniczek, częstuje się :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ mi narobiłaś smaku na sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno smakował pysznie :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękny sernik! Ja wręcz uwielbiam serniki, a z tej miłości do nich zrodziła się moja książka własnie z przepisami na te wdzięczne ciasta http://rajdlapodniebienia.pl/index.php/produkt/ksiazka-serniki-slodkie-i-wytrawne-renata-czelny-kawa/

    Twój sernik wręcz prosi się o szybkie dostanie się na podniebienie :):)

    OdpowiedzUsuń
  13. ah te serniki :) uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń