sobota, 16 stycznia 2016

Karnawałowe kwiatki.

Witajcie kochani :) weekend i znowu wspólne wypiekanie u Bożenki , tym razem mamy smażenie w głębokim oleju. Mogą to być chrusty, oponki, róże od koloru do wyboru :) Ja postanowiłam upiec dzisiaj ze swojego sprawdzonego przepisu kwiatki  nadziewane powidłami które dostałam od firmy Orzech . Do ciasta użyłam Tradycyjnej mąki z Młyna Zbożowego w Szadku.
Ciasteczka podałam na Porcelanie Bogucice . Zapraszam :)














 Składniki :



450  g mąki + troszkę do podsypania 
6 żółtek
2 cukry waniliowe
11 łyżek gęstej śmietany kwaśnej
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
2 łyżki spirytusu
1 szklanka cukru pudru

olej do smażenia 
cukier puder do posypania  

Wykonanie :

Na stolnicę przesiać mąkę z proszkiem , dodać śmietanę , cukier waniliowy , cukier puder , spirytus i żółtka zagnieść ciasto . Przygotować 2 foremki w kształcie kwiatków z tym że jedna musi być mniejsza.Ciasto rozwałkowujemy na podsypanej mąką stolnicy wycinamy kwiatki duże i małe tak żeby była para, mały kwiatek nakładamy na duży i robimy nacięcia wzdłuż listka ale nie do końca, lekko dociskamy środek kwiatka. W rondlu rozgrzewamy olej z 2 łyżkami oleju kokosowego który daje niesamowity zapach.Smażymy partiami na złoty kolor z obydwu stron.Szpryckę do dekoracji 
napełniamy powidłami i dołek kwiatka wypełniamy.
Lekko oprószamy cukrem pudrem.



Smacznego :)

Wspólnie smażyłam z : 

 Dorotą 
Bożeną  
Barbarą 
Marzenką  
Joanną 
Izioni pyszne smaki  
 

26 komentarzy:

  1. Jakie śliczne kwiatuszki 😃 dziękuję za wspólne smażenie😃

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu wspaniałe kwiatuszki :-) dziękuje za wspólne smażenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamm..pyszne kwiatuszki ;) Bardzo je lubię

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne róże karnawałowe i apetyczne. Dziękuję za wspólne smażenie

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Nie chciałam robić oklepanych faworków i tak pokombinowałam :) wyszły pyszne :)

      Usuń
  6. Uwielbiam te róże:-) Dziękuję za wspólne smażenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeurocze kwiatki! :)  Ja niestety tym razem nie dam rady wziąć udziału we wspólnym pieczeniu, buu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Joasiu :) ja też miałam nie robić bo już upiekłam ciasto ale jednak zrobiłam i dzieciaki wcinały :)

      Usuń
  8. Pyszne kwiatuszki:)Częstuję się jednym:)

    OdpowiedzUsuń
  9. "ładne kwiatki..." i na pewno pyszne! Dziękuję za wspólne smażenie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie słodkie ! Dosłownie i w przenośni ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Urocze😊 dziękuję za wspólne smażenie 😊 i do następnego razu

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie - do kawy, herbaty... i nie tylko. :) Dziękuję Joasiu za wspólne smażenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzisiaj smażyłam podobne róże..a Twoje super wyglądają..dzięki za wspólne smażenie.

    OdpowiedzUsuń

Drukuj