https://4.bp.blogspot.com/-iu6Ty7V8YVg/WEL3CZijD7I/AAAAAAAAJpU/WapCLqTcNMor7dUR36lToqvDrxcDar--QCLcB/s640/DSCF0701.JPGLINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2https://1.bp.blogspot.com/-aIb0tlMH0Rk/WCHAnVfKraI/AAAAAAAAJa0/FUwBFoZIb6YYCF_YG-vI_vfbiacESw8BQCLcB/s640/DSCF0425.JPGLINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2LINK 2

marca 04, 2017

Karpatka z kremem śmietanowo-galaretkowym.


 Witajcie :) mam dzisiaj dla Was karpatkę ale w nieco innej wersji bo z kremem śmietanowo-galaretkowy a nie budyniowym. Ciasto wyszło pyszne, mi bardziej smakuje w takiej wersji a Was zapraszam do wypróbowania :)

Składniki :

250 g margaryny Kasi
1 cukier waniliowy
2 szklanki mąki
2 szklanki wody
8 jajek

1 l kremówki 30 %
1 cukier waniliowy
5 łyżek cukru lub do smaku
500 ml przegotowanej wody
3 galaretki malinowe

1 galaretka malinowa
1 szklanka przegotowanej wody

duża blaszka 

Wykonanie :

Do garnka przekładamy margarynę, dodajemy wodę i cukier waniliowy, gdy wszystko się rozpuści dodajemy mąkę i energicznie mieszamy kulą aż z ciasta uformuje się kulka. Odstawiamy do przestygnięcia. Do zimnego ciasta wbijamy po jednym jajku ciągle mieszając mikserem. Ciasto dzielimy na pół. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, przekładamy jedną połowę ciasta. Pieczemy 2 ciasta w temperaturze 190 stopni około 35 minut na złoty kolor, ciasto ma być dobrze wypieczone.

Galaretkę rozpuszczamy w jednej szklance przegotowanej wody, mieszamy i przelewamy do blaszki. Gdy zastygnie kroimy w kosteczkę.

Trzy galaretki rozpuszczamy w 1/2 l przegotowanej wody i odstawiamy do lekkiego stężenia.
Śmietanę ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym następnie dodajemy tężejącą galaretkę i dobrze mieszamy mikserem, następnie dodajemy kosteczki galaretki i delikatnie mieszamy.  
Na jedno ciasto wykładamy całą masę i przykrywamy drugim ciastem karpatkowym. Wierzch oprószamy cukrem pudrem i odstawiamy na kilka godzin do lodówki.
Smacznego :)






  

29 komentarzy:

  1. Do pudełka pięknie się skomponowało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu :) pudełko to również moje dzieło :)

      Usuń
  2. Asiu ale mi narobiłaś chęci na taką karpatkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda - tak wiosennie i zachęcająco. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja myślałam, że to owoce, a to galaretka. Delikatnie i fajnie. Mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawy pomysł na krem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda cudownie !
    Chętnie bym taki skosztowała.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczne ciasto, pięknie wygląda, trudno byłoby się oprzeć, żeby nie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajna odmiana od tradycyjnej karpatki

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne góry i wądoły wyszły Ci tej na karpatce :) No i podziwiam ogromnie własnoręcznie wykonane pudełeczko w tle :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam karpatkę ale z kremem z galaretkami to jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu musisz wypróbować :) mi bardziej taka smakuje :)

      Usuń
  11. właśnie od jakiegoś czasu mam ochotę na karpatkę..no i chyba zrobię,bardzo apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. o jak ja dawno jadłam karpatkę, a w takim wykonaniu musi być po prostu pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super wersja karpatki, świetny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam karpatkę. Och jak ja dawno jej nie jadłam. A ta wersja ... brzmi przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne urozmaicenie popularnego ciasta!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja zawsze jadłam taką tradycyjną ale ta wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Translate

Etykiety

Akcje kulinarne na Durszlaku (10) AQUAPHOR- recenzja (1) Babeczki na słono (3) Babki i Babeczki (37) Bee.pl (3) Bigos (1) Błyskawiczny Piątek (21) BOGUCICE (77) Bonduelle (23) Brześć (14) Bułeczki na słodko (29) Bułeczki na słono (21) Cedrob (3) Ciasta (190) Ciasta bez pieczenia (4) Ciasta upieczone z moich przepisów przez czytelniczki bloga . (1) Ciasta z owocami (63) Ciasta z wiśniami (4) Ciasteczka (114) ciasto (1) cukr (1) Cukry Nyskie (19) Cykoria. (10) Dania na kolację lub śniadanie (85) Dania obiadowe (260) Desery (27) Dodatki do ciast (1) Domowa wędlina (7) Domowe pieczywo (13) Dros (1) Duda (18) Dżemy (2) Eco Blik (3) FolWark (33) Frisco (4) Galeo (9) Galeria Cuda Świata (2) Gjuwecz (2) Gołąbki (4) Graciarnia Pana Grzegorza (1) Helio (41) Intergalaktyczne gotowanie (1) KONESSO- RECENZJA (4) Konkurs (2) Lidl (4) Liebster Blog Award 2015 (1) M'cVities (1) MAKARONY POLSKIE (4) Mamut (9) Mąka z Młyna w Szadku (12) MICHI (3) mieso (3) Mięso (55) Młyny Stoisław (26) Moje decoupage (1) Moje przepisy wyróżnione na Mikserze Kulinarnym (1) Moje robótki (1) muffinki (3) Nagrody (1) Napoje (7) Ogródek dziadunia (13) Oleje smakowe (1) Olejowy Raj (9) ORZECH (39) PapilArt (12) Pasty (6) Pasztety i wędliny (2) Pączki (2) Piątnica (11) Placki (10) POLO-market (2) Potrawy z grilla (3) PRIMAVIKA (7) Proeco Polska (13) Propozycja Sylwestrowa (1) Propozycja świątecznych ciast (3) Przekąski (4) Przepisy z truskawkami (5) Przetwory (19) Przyjaciele Kawy (1) Przyprawy (1) Przystawki (28) Przystawki Sylwestrowe (2) Radix Bis (19) Raw and Happy (1) Recenzje (3) Rolnik (3) Sałatki (50) Semco (1) Serniki i ciasta ze serem (43) Sery Korycińskie (5) Skworcu (27) Spichlerz Rusiecki (2) Społem Kielce (5) Super Krówka (2) surówka (1) Surówki (15) Swojska Piwniczka (3) Syropy lecznicze. (1) Święta (29) Tania książka.pl - (1) Tania książka.pl -recenzje (53) TarkaiMiarka. (1) Tarty na słodko (1) Tarty na słono (2) Testowanie Cenos (23) Testowanie Eco Blik (9) Testowanie Eterno (21) Testowanie Hańderek (11) Testowanie Incola (11) Testowanie Jamar (9) Testowanie Melvit (5) Testowanie Młynomag (25) Testowanie Pamapol (4) Testowanie Parczew (3) Testowanie Plenus (15) Testowanie PopCrop (1) Testowanie produktów Becla (7) Testowanie Roleski (16) Testowanie Sempre (4) Tłusty czwartek (1) Torty i torciki (16) Tovago (5) Tradismak (5) Tradycyjne Jadło (12) Vanille Mynte (1) VENOSA (1) Walentynki z Orzech (3) Wielkanoc (41) Wielkanoc - świąteczna propozycja na słodko (3) WSPÓŁPRACA (1) Zapiekanki (18) ZIARENKOWO (21) Zupy (31) Życzenia (2)
Copyright © 2016 Gotuj i piecz z Joanną , Blogger