listopada 05, 2016

Ciasto marchewkowo-buraczane z orzechami.


Ostatnio moim dzieciom smakuje ciasto marchewkowe, dzisiaj dodałam buraka, chociaż w taki sposób mogę go przemycić :) Powiem Wam że ciasto wyszło pyszne a burak nie wyczuwalny. Polecam bo jest zdrowe z dodatkiem orzechów smakuje wyśmienicie. Do ciasta użyłam mąki Młynów Stoisław.
Zapraszam :) 


Składniki :

2 kopiaste szklanki mąki pszennej luksusowej typ 550 Młynów Stoisław
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
1 łyżka przyprawy do piernika
1,5 łyżeczki cynamonu
1 szklanka oleju
5 jajek
1,5 łyżeczki sody
220 g startej marchewki na tarce o średnich oczkach ( 2 sztuki )
138 g buraka startego na tarce o średnich oczkach  ( 1 średni )
3/4 szklanki posiekanych orzechów włoskich

blaszka o wymiarach 35/25 cm

Wykonanie :

Jajka ubijamy z cukrem, cukrem waniliowym na gęsty kogel mogel, następnie dodajemy olej i przesiewamy mąkę z sodą,cynamonem i przyprawą do piernika, mieszamy.
Następnie dodajemy startą marchewkę,buraka i posiekane orzechy.Wszystko mieszamy łyżką. Ciasto przelewamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 175/180 stopni do suchego patyczka,moje ciasto piekło się około 5o minut. Ciasto polewamy lukrem lub polewa czekoladową, ja polukrowałam gotowym lukrem Dr. Oetkera.
Smacznego :) 

   










 

14 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda bardzo smacznie a z tymi serduszkami wprost bajecznie, zabieram kawałek chyba nie obrażasz się; ) Pozdrawiam Joasiu; )

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis.:) Nigdy takiego nie robiłam.
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Częstuję się kawałeczkiem, w zamian zapraszam na rurki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z burakiem jeszcze nie piekłam, zapisuję do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto prezentuje się bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne, ciekawe i jak zawsze idealnie wyrośnięte Asiu :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe ciasto kochana, lubię takie słodkości :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czyli wyszło ciasto warzywne :)
    Bardzo by mi smakowało!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wyrosło to ciasto :) Poza tym fajny ma kolor, od tej marchewki i buraka !

    OdpowiedzUsuń
  10. ale wspaniałe ciacho! standardowo poproszę kawałeczek;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ciasta warzywne - z marchewką, dynią, burakami czy cukinią. Świetny sposób na niepostrzeżone przemycenie warzywka do codziennej diety :)

    OdpowiedzUsuń