października 10, 2016

Francuskie ciastko z jabłkami i cynamonem.


Od kilku dni chodziło  za mną ciastko z jabłkami, no i w końcu dzisiaj  zrobiłam. Pyszne, delikatne, chrupiące z nadzieniem jabłkowym, mmyyy pyszotka :) Zapraszam do wypróbowania :)





 Składniki :

2 opakowania ciasta francuskiego
5 jabłek średniej wielkości
3 łyżki cukru
1 łyżka cynamonu
1 cukier waniliowy
1/2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
1/4 szklanki wody

cukier puder do oprószenia

Wykonanie :

Jabłka obieramy i kroimy w kosteczkę, przekładamy do garnka, dodajemy, cynamon, cukier waniliowy i cukier do smaku, moje jabłka były lekko twardawe więc dałam 3 łyżki cukru, jeśli wasze jabłka będą miękkie i słodkie dodajcie mniej cukru. Jabłka dusimy na małym ogniu aż będą miękkie ( moje dusiły się około 12 minut ) Gdy jabłka zmiękną i puszczą sok dodajemy mąkę ziemniaczaną wymieszaną w wodzie i chwilkę zagotowujemy. Masę odstawiamy do przestygnięcia. Z ciasta wycinamy dowolnej wielkości kwadraty lub prostokąty, na jednej połowie robimy radełkiem do kratki nacięcia, jeśli nie macie takiego przyrządu natnijcie paseczki nożem.Na całej połowie układamy około 2 łyżek masy jabłkowej i przykrywamy ponacinaną połową.W koło zlepiamy widelcem, tworząc rowki. Pieczemy w temperaturze 190 stopni na zloty kolor.
Upieczone ciasteczka posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego :) 




 



11 komentarzy:

  1. Ale piękne. Ja zawsze piszę, że Ty jesteś mistrzynią w wycinaniu i zawijaniu ciastek. I znów takie śliczności. Pysznie Asiu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż żal zjeść, takie piękne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I tak wieczorem patrzę na to ciastko! Pycha! Aż ślinka cieknie <3 Chętnie spróbowałabym kawałeczek...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda jak ze sklepu! ale masz talent! ja teraz staram sie zdrowo odżywiać z aplikacją www.kcalmar.com Polecam, jako inspirację!

    OdpowiedzUsuń