niedziela, 18 września 2016

Sernik z musem malinowym na herbatnikowym spodzie.


Witajcie :) ostatnio chodził za mną sernik a że miałam tylko 600 g sera postanowiłam
 jednak coś wytworzyć :)
Powiem Wam że wyszedł pyszny i delikatny, podałam go z musem malinowym, gościom smakował :) 
Zapraszam :) 


Składniki :

600 g sera białego pół tłustego
400 g kwaśnej śmietany
1 serek waniliowy Danone  
1 szklanka cukru
2 cukry waniliowe
5 jajek
1 budyń waniliowy Winiary
1 kopiasta łyżka mąki ziemniaczanej
2 łyżki miękkiego masła

1 podłużna paczka kakaowych herbatników

2 szklanki malin zmiksować z cukrem waniliowym i cukrem pudrem do smaku

Wykonanie :

Żółtka ucieramy z cukrem, cukrem waniliowym i masłem na krem.Następnie dodajemy zmielony ser,kwaśną śmietanę, serek, budyń i mąkę ziemniaczaną, wszystko mieszamy mikserem na niskich obrotach.Białka ubijamy ze szczyptą soli, dodajemy partiami do sera i delikatnie mieszamy łyżką.Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, spód wykładamy ściśle herbatnikami, następnie wykładamy masę serową i wyrównujemy. Piekarni rozgrzewamy to temperatury 175/ 180 stopni pieczemy na złoty kolor, mój sernik piekł się około 60 minut. Sernik studzimy przy wyłączonym piekarniku i uchylonych drzwiczkach. Podajemy z musem malinowym.Jeśli nie macie malin możecie oprószyć go cukrem pudrem lub polać polewą.


Smacznego :)    

15 komentarzy: