niedziela, 22 maja 2016

Maślano -śmietankowa jagodzianka.



Witajcie :) mam dzisiaj dla Was propozycję pysznego ciasta z jagodami które śmiało można zabrać na piknik dzięki wygodnym foremkom PAPILART. których użyłam do pieczenia.
Wszystkich zainteresowanych foremkami zapraszam do sklepu internetowego http://papilart.pl/ :)







Składniki :

2 kopiaste szklanki mąki typ 550
1 cukier waniliowy
1 szklanka cukru
3 jajka
200 ml śmietanki słodkiej
125 g masła
1.5 łyżeczki proszku do pieczenia

1/2 szklanki jagód ( mogą być mrożone )

2 foremki PapilArt o wymiarach 18/9 cm

Wykonanie :

Do miski przełożyć masło, dodać cukier, cukier waniliowy i żółtka, dobrze wymieszać mikserem. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Do masy maślanej dodać śmietankę i mąkę z proszkiem, dobrze wymieszać, na końcu dodać ubitą pianę i wymieszać łyżką.  
Ciasto podzielić na pół i przełożyć do foremek, wierzch posypać jagodami. Piec w temperaturze 180 stopni około 40/45 minut do suchego patyczka. Zaznaczam jednak że każdy piekarnik piecze inaczej, ja np : w swoim piekarniku piekę z termo obiegiem.
Upieczone i zimne ciasto posypać cukrem pudrem.
Smacznego :)


 

19 komentarzy:

  1. niestety wszystkie jagody zeszłoroczne już zużyłam ale to nic będą już wkrótce tegoroczne:) ciasto koniecznie do zapisania i do zrobienia:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piegusku możesz dodać np: borówki,truskawki, porzeczki :)

      Usuń
  2. Bardzo piękne foremki. Ciasta w nich prezentują się pięknie i smacznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu :)foremki polecam , są super:)

      Usuń
  3. Do suchego patyczka tzn. ile mniej więcej? 40 minut, godzine?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi anonimie tak na marginesie to szkoda że nie masz śmiałości podpisać się imieniem , a jeśli chodzi o czas pieczenia to około 40 /45 minut, każdy piekarnik piecze inaczej więc zawsze piszę do suchego patyczka tak jak pisze w większości przepisach :)

      Usuń
  4. Szkoda, że nie mam jagód. Ciasto pierwsza klasa.

    OdpowiedzUsuń
  5. idealne ciacho na weekendowe lenistwo :) a i nada się do zabrania ze sobą na wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet nie zdajesz sobie Asiu sprawy, jak ja już czekam na jagody.
    Pyszne ciasto. Ślicznie wyrośnięte i żółciutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepyszne ciasto :) Delikatne, puszyste i te jagódki - mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda pysznie :) poproszę akwarelek do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy te ich foremki są jednorazowe? Bo weszłam do nich do sklepu i widzę że wszystko mają papierowe, ale np foremka na keksa jest od środka silikonowa i w sumie to zgłupiałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem tak te prostokątne foremki mają środek silikonowy i można w nich piec kilka razy , ale te które są całe papierowe tylko raz, ale polecam bo nie są drogie a wygodne :)

      Usuń
    2. Dzięki wielkie za odpowiedź :) Właśnie widziałam, że ceny mają super a foremki są piękne :)
      Mam 16 produktów w koszyku a cena za wszystko jedyne 12zł :D

      Usuń
  10. Cudnie się w tych foremkach prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj