marca 31, 2016

Przekręcone bułeczki z serem.





Witajcie :) U nas dzisiaj pochmurno i nic się nie chce, w takie dni zawsze biorę się za pieczenie sprawia mi to dużo radości szczególnie  kiedy widzę zadowolone buzie moich kochanych  łasuchów :) Dzisiaj zapraszam na  bułeczki z serem, proste w wykonaniu ale za to jakie pyszne :) Można je zabrać do szkoły lub pracy. Zapraszam do wypróbowania:)


Składniki :

około 600 g maki pszennej luksusowej typ 550 Młynomag
3/4 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
2 jajka
100 g roztopionego masła  
45 g drożdży
250 ml ciepłego mleka

500 g sera białego 
4 łyżki cukru
1 cukier waniliowy
1 jajko

1/2 szklanki cukru trzcinowego
1 jajko
1/2 szklanki mleka 

Wykonanie :

Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku z 3 łyżkami cukru i 3 łyżkami mąki, przykryć talerzykiem i poczekać aż rozczyn podrośnie. Do miski przesiać resztę mąki, dodać resztę cukru, cukier waniliowy, jajka i wyrośnięty rozczyn.Zarobić ciasto i następnie wlać roztopione masło.Dobrze wyrobić ciasto, ja zawsze przekładam na stolnicę i zagniatam około 5 minut. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia.  Ciasto przekładamy na stolnicę sylikonową ja już nie podsypuję mąką tylko lekko zwilżam olejem.Rozwałkowujemy ciasto na około 0,5  cm.
Do miski przekładamy ser, dodajemy cukier, cukier waniliowy i jajko. Miksujemy blenderem.

Na rozwałkowanym cieście rozsmarowujemy masę serową.

Ciasto składamy na pół i wykrawamy paski o szerokości 6 cm i długości około 12 cm.Bierzemy jeden koniec ciasta i lekko przekręcamy w prawą stronę.
Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Mleko mieszamy z jajkiem i smarujemy bułeczki, wierzch posypujemy cukrem trzcinowym.Odstawiamy na kilka minut do podrośnięcia.
Pieczemy w temperaturze 180 stopni około 15/20 minut na złoty kolor.

Smacznego :)



 

19 komentarzy:

  1. mi również pieczenie daje dużo radości, a szczególnie, gdy widzę, że innym smakuje :) pyszne bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do pracy idealne. Bardzo fajny pomysł Asiu z zawinięciem. Ja zawsze robiłam takie zwykłe bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, pyszności! Uwielbiam takie drożdżówki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiu porywam jedną, bo właśnie popijam herbatkę. Wspaniałe buły :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności! Do porannej kawki... ah :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem po śniadanku, ale do herbatki bym jedną zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie apetyczne w sam raz do kawy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie wyszły. Takie rumiane :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Drożdżówki z serem, moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń