marca 12, 2016

Kremowy sernik z ricottą na herbatnikowym spodzie.





Witajcie :) Ostatnio mieliśmy chęć na sernik a że  miałam ser w wiaderku więc postanowiłam coś stworzyć :)
Wyszedł  bardzo pyszny i puszysty, wprost rozpływał się w ustach. Ja upiekłam go w dużej blaszce i mi wyszedł niski  ale Wam proponuję upiec  np: w kwadratowej tortownicy . Żeby było bardziej ciekawie pokroiłam go w koła a nie tradycyjnie w trójkąty czy w kwadraty. Zapraszam :)




Składniki :

1 kg sera białego w wiaderku ja użyłam President
250 g serka ricotta
1 kopiasta szklanka cukru
1 cukier waniliowy
kilka kropli dowolnego ulubionego olejku np: pomarańczowego
1 budyń waniliowy Winiary
2 łyżki mąki ziemniaczanej
5 jajek

2 paczki herbatników 
2 tabliczki czekolady mlecznej
1 łyżka masła
wiórki kokosowe  

Forma najlepiej tortownica kwadratowa 24/24

 Wykonanie :

Białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli.
Żółtka ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na kogel mogel, następnie dodajemy ser , ser ricotta, budyń, mąkę ziemniaczaną i olejek.Mieszamy mikserem na średnich obrotach.Następnie partiami dodajemy ubitą pianę i delikatnie mieszamy łyżką.Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i następnie ściśle obok siebie herbatniki. Wykładamy masę serową. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 175/180 stopni i pieczemy około 60 minut.
W moim piekarniku sernik się tyle piekł a Wasz może troszkę dłużej lub krócej.Jeśli wierzch jest ładnie przypieczony  to znaczy że się upiekł. Następnie wyłączamy piekarnik i studzimy  sernik przy uchylonych drzwiczkach.
W kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę z masłem i polewamy sernik, wierzch posypujemy wiórkami kokosowymi lub czym wolicie, mogą być płatki migdałów.
A jeśli nie lubicie żadnych dodatków na serniku to może pozostać taki bez niczego :)  Jak już pisałam ja swój sernik upiekłam w dużej blaszce i wyszedł niski ale jeśli upieczecie go w blaszce o wymiarach 24/24 wyjdzie wysoki , jak wolicie . Koła wycięłam obręczą do robienia pierogów . Smacznego :)



 

  

14 komentarzy:

  1. Piękny serniczek i z pewnością pyszny. Asiu jestem pod wrażeniem Twojej pracowitości :))
    Chętnie bym wpadła do Ciebie na ciacho :))
    Pozdrawiam serdecznie. Narobiłaś mi takiego smaku na sernik, że będę musiała zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem ci szczerze że bardziej lubię piec niż gotować , zapraszam kochana wpadaj kiedy chcesz :)

      Usuń
  2. Asiu jakie wspaniałe serniczki, pięknie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też dawno nie jadłam sernika, na święta zrobię obowiązkowo

    OdpowiedzUsuń
  4. Uroczy deserek i pieknie podany :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger