stycznia 20, 2016

Ryż z warzywami i kurczakiem.

U nas wreszcie zima, mam nadzieję że śnieg się jeszcze utrzyma bo nie długo ferie :)
Dzisiaj mam dla Was pyszne gorące danie z ryżu, warzyw i kurczaka.
Uwielbiam świeże  warzywa no ale cóż teraz musimy zadowolić się niektórymi mrożonkami i takie właśnie dodałam do dzisiejszego dania. Do mięsa użyłam przyprawy od firmy Skworcu.  Zapraszam:)






Składniki :

450 g warzyw na patelnię z przyprawą orientalna z Hortexu 
1 nie pełna  szklanka ryżu 
1 łyżka przyprawy Kurczak złocisty od Skworcu 
pieprz, szczypta chili i domowa vegeta do smaku 
około 1 l bulionu z kurczaka
2 piersi z kurczaka pojedyncze 
4 łyżki oliwy
1 łyżka suszonej bazylii

Wykonanie :

Mięso umyć, pokroić w kostkę. W głębokim rondlu rozgrzać oliwę, dodać kurczaka i przyprawy, wymieszać i podsmażyć. Następnie dodać warzywa , wlać połowę bulionu i wsypać ryż.
Ryż z warzywami należy co jakiś czas mieszać aby się nie przypalił oraz stopniowo dolewać resztę bulionu gdy tamten odparuje, ryż z warzywami smażymy tag długo aż będzie miękki ale nie może być ciapka. Na końcu przyprawić ewentualnie do smaku pieprzem lub solą.

Smacznego :) 

  
 

6 komentarzy:

  1. No to ja poproszę miseczkę. Lubię warzywa mrożone Hortexu. Podoba mi się to danie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię takie dania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja imienniczka! jak miło! :) Często robię taki ryż w wersji z indykiem :) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń