stycznia 18, 2016

Precle i ślimaczki z żółtym serem i salami.

Witajcie:) mój syn wynalazła w necie filmik z preclami nadziewanymi  serem żółtym  i salami, przyszedł i mówi zrobisz mamo :) no i bądź tu  człowieku mądry z jakiego to ciasta bo nie pisało  no to rad nie rad zarobiłam ciasto drożdżowe i wyszły mi takie buły :) w smaku bardzo pyszne :)
Do ciasta użyłam Mąki tradycyjnej z Młyna Zbożowego w Szadku .
Bułeczki podałam na porcelanie Bogucice z kolekcji Miranda platin. 





Składniki :

2 jajka
1 łyżeczka soli
3 łyżki oliwy
250 ml mleka
około 500 g mąki tradycyjnej
1 łyżeczka cukru 
45 g drożdży 

1 opakowanie salami
2 szklanki startego żółtego sera

Wykonanie  :

Do miski wlać ciepłe mleko, pokruszyć drożdże, dodać 1 łyżeczkę cukru i około 3 łyżek mąki, wymieszać.Ma mieć konsystencję gęstej śmietany.  
Gdy rozczyn wyrośnie dodać resztę mąki, olej i jajka, wyrobić ciasto.Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia, musi podwoić swoją  objętość. Wyrośnięte ciasto wyłożyć na 
stolnicę ja używam sylikonową i nie podsypuję już mąką.Rozwałkować ciasto na około 3 mm, wycinać długie paski o szerokości 6 cm, na każdy pasek wzdłuż nałożyć starty żółty ser,złożyć na pół i dobrze zlepić brzegi, z ciasta uformować rulon.
Zwinąć w precla.Jeśli wyjdą wam duże to po bokach nałóżcie kawałki salami, tak jak na 
zdjęciu, ja kilka bułeczek zwinęłam w ślimaka i powtykałam różyczki  z salami.Bułeczki posypać startym serem.Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni piec na złoty kolor około 25 minut.

Pyszne i proste w wykonaniu, dzieci się nimi zajadały :)


 Smacznego :)








 

12 komentarzy:

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger