stycznia 18, 2016

Rozgrzewający gulasz z indyka.

Witajcie :) za oknem zima, u nas prószy śnieżek :) postanowiłam dzisiaj przygotować pyszny rozgrzewający gulasz z indyka. Do mięsa użyłam przypraw od firmy Skworcu.
Gulasz można podać z makaronem, kaszą lub ziemniakami.Zapraszam do wypróbowania :)




Składniki :

około 1 kg piersi z indyka
1 duża cebula
domowa vegeta do smaku
pieprz do smaku
1 łyżka przyprawy Kurczak złocisty od Skworcu  
1 łyżka Bazylii suszonej od Skworcu
1 l bulionu z kurczaka ( może być rosół z poprzedniego dnia ) 
3 łyżki klarowanego masła
1 łyżeczka suszonego lubczyku
1 łyżka czerwonej słodkiej papryki 
szczypta chili
1/2 szklanki wody
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej

Wykonanie :

Mięso umyć i osuszyć, pokroić w grubszą kostkę.Cebulę obrać i pokroić w piórka.
W głębokim rondlu rozpuścić masło, dodać mięso, cebulę i przyprawy, wymieszać, podsmażać około 15 minut na małym ogniu.Następnie wlać   bulion i dusić pod przykryciem aż mięso zmięknie.W 1/2 szklanki wody rozmieszać mąkę ziemniaczaną, wlać do wywaru, gotować aż zgęstnieje i powstanie sos.Jeśli chcecie gęściejszy dodajcie odrobinę więcej mąki ziemniaczanej  jeśli rzadszy dolejcie wody lub bulionu.Doprawić do smaku solą lub pieprzem.

Smacznego:)   

 

10 komentarzy:

  1. Taki gulasz by mi się dziś przydał :) Pyszny !

    OdpowiedzUsuń
  2. Na zimowe obiadki, najlepszy gulasz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie sosy. Najbardziej smakują mi z kaszą :))
    Podoba mi się to, jak go przyprawiłaś. Od czego on ma taki fajny ciemny kolor? :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Aga :) ja dodaję zawsze do sosów paprykę i przyprawy do mięsa , mi zawsze wychodzą takie brązowe :)

    OdpowiedzUsuń