października 10, 2015

Szarlotka na biszkopcie z galaretką , budyniem i posypką z prażonych migdałów .



Witajcie :) Jak co tydzień pieczemy u Bożenki coś na niedzielę , tym razem są szarlotki i jabłeczniki . Dzisiaj mam dla Was pyszną szarlotkę na biszkopcie z galaretką i masą budyniową a do tego posypka z prażonych migdałów z cukrem trzcinowym .Ciasto podałam na porcelanie Bogucice http://www.porcelanabogucice.pl/


Zapraszam :)











Składniki na biszkopt :

3 jajka

1/2 szklanki mąki tortowej

1 łyżka mąki ziemniaczanej

1/2 szklanki cukru

1 łyżeczka proszku do pieczenia



Masa z jabłek :



1 kg słodkich jabłek ( około 5 sztuk )

1 cukier waniliowy

2 galaretki agrestowe

4, 5 łyżek cukru



Masa budyniowa :



0,5 l mleka

2 budynie waniliowe

1 łyżka mąki

3 łyżki cukru

4 łyżki masła

3 żółtka

1 cukier waniliowy



100 g migdałów w płatkach

1 łyżka cukru trzcinowego

1/2 łyżeczki masła



Wykonanie :



Jajka ubić z cukrem na gęsty kogel mogel , następnie dodać mąki z proszkiem i delikatnie wymieszać.

Tortownicę o średnicy 23 cm ja miałam w kształcie serca wysmarować margaryną , wylać ciasto.

Piec w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka .



Jabłka obrać i pokroić w kostkę , przełożyć do garnka , dodać cukier i cukier waniliowy, cukru dodajemy w zależności od słodkości jabłek , moje były słodkie. Jabłka dusimy aż zmiękną ale nie na całkowitą papkę mają być lekko wyczuwalne kosteczki , następnie dodajemy suchą galaretkę i energicznie mieszamy. Odstawiam do przestygnięcia.

Biszkopt pozostawiam w tortownicy , na wierzch wykładamy masę z jabłek .

Następnie do garnka wlewamy połowę mleka , dodajemy masło , cukier i cukier waniliowy zagotowujemy .

W drugiej połowie mleka rozpuszczamy budynie ,mąkę i żółtka ,wlewamy do gotującego mleka , mieszamy aż zgęstnieje.

Budyń odstawiam do przestygnięcia . Ja się śpieszyłam i na galaretę wyłożyłam jeszcze ciepły budyń i mi troszkę poszło w biszkopt . Migdały wrzucamy na patelnię z odrobinką masła , dodajemy 1 łyżkę cukru trzcinowego i zarumieniamy.

Wykładamy na budyń. Ciasto odstawiam do lodówki na noc .



Smacznego :)



Wypiekałam z :



Dorotą

Izioni pyszne smaki

Kasią

Moje mniam

Patrykiem

13 komentarzy:

  1. Bardzo fajne ciasto. I w kształcie serduszka :)
    Chętnie bym spróbowała, bo uwielbiam szarlotki :) I te migdały, super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko :) serdecznie zapraszam :)

      Usuń
  2. Pięknie się prezentuje :-) Dzięki za kolejne wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasta z jabłkami nigdy nie będą się nudzić, bo dają tyle możliwości ;)
    Dziękuje za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń