wtorek, 27 października 2015

Sos musztardowo - chili z jajkiem i Sałatką Szwedzką .

Witajcie :) Dzisiaj coś na szybko , zapraszam na sos musztardowy z jajkiem i Sałatką Szwedzką z firmy Ogródek Dziadunia . Do sosu użyłam koncentratu chili oraz musztardy piripiri firmy Proeco Polska.
Gdy byłam mała taki sos często przygotowywała moja mam , dzisiaj ja zrobiłam go na obiad , chociaż powiem szczerze że chodził za mną już od kilku dni :)  Zapraszam :) 




Składniki na sos :

1,5 litra bulionu warzywnego lub drobiowego
2 małe łyżeczki Musztardy piripiri
1/2 łyżeczki  Koncentratu chili 
1 łyżka masła 
1 łyżka śmietanki 12 % 
6 jajek 
2 łyżki siekanego koperku 
sól , pieprz do smaku
100 ml wody
3 łyżeczki mąki ziemniaczanej 

Do obiadu podałam Sałatkę Szwedzką 

Wykonanie :

Bulion zagotowujemy , dodajemy masło, musztardę i koncentrat chili , mieszamy .
Następnie wbijamy po jednym jajku i gotujemy około 5 minut.
W 1oo ml wody rozrabiamy 3 łyżeczki mąki ziemniaczanej , wlewamy do jajek i delikatnie zagotowujemy.
Następnie przyprawiamy do smaku solą i pieprzem , wlewamy śmietankę i mieszamy.
Podajemy z ziemniakami i sałatką . Sos nie jest mdły ma lekko ostrawy smak .

Smacznego :)
   

 

13 komentarzy: