poniedziałek, 26 października 2015

Tarte zasmażane jabłka do słoików .

Mamy sezon na jabłka , moje na działce już opadają , co roku robię do słoików takie oto zasmażane jabłka z cynamonem , wanilią i odrobiną anyżu . Zimą kiedy mam chęć na szarlotkę lub ryż zapiekany otwieram słoik i mam już gotowe. Jeśli macie chęć takie zrobić to zapraszam do wypróbowania :)



Składniki :

2 kg jabłek
około 1,5 do 2 szklanek cukru
2 łyżki cynamonu 
2 cukry waniliowe
szczypta anyżu ( jeśli lubicie )

Wykonanie :

Jabłka obieramy , myjemy i ścieramy na tarce jarzynowej o dużych oczkach , przekładamy do garnka najlepiej teflonowego , dodajemy cukier, cynamon, cukier waniliowy  .
Moje jabłka były lekko kwaskowe  więc dodałam 2 szklanki cukru , jeśli Wasze będą słodkie to tego cukru dodajcie mniej 
Dusimy na małym ogniu pod przykryciem około 15 / 18 minut  w zależności od twardości jabłek  , jabłka mają zmięknąć ale nie ma  powstać ciapka. 

Słoiki wyparzamy i wycieramy do sucha .
Nakładamy jabłka i dobrze zakręcamy.
W garnku układamy ściereczkę , wstawiamy słoiki , zalewamy wodą do 3/4 wysokości słoika . Garnek przykrywamy i na małym ogniu gotujemy . Ja od zagotowania wody gotuję jeszcze około 15/ 20 minut , mam ciepłą piwnicę i wtedy mam pewność że słoik mi się nie zepsuje

Takie jabłka wyśmienicie smakują  z zapiekanym ryżem .

Smacznego :)
 

8 komentarzy:

  1. Asiu dosłownie pożeram cały ten słoik! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. taki półprodukt do szarlotki - wygoda przede wszystkim :) też muszę w końcu zrobić, ale jestem strasznie leniwa ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się też nie chciało ale szkoda było jabłek :)

      Usuń
  3. Marmoladka jak marzenie:) warto mieć ją w spiżarni:)

    OdpowiedzUsuń