lipca 28, 2015

Piernik na dżemie

Ostatnio chodził za mną piernik taki na dżemie , pamiętam jak miałam 14 lat i pierwszy raz go upiekłam byłam taka szczęśliwa że wszystkim smakował no i nie wyszedł zakalec :) któregoś dnia przeglądałam stare zeszyty z przepisami których dawno nie używałam i wpadłam właśnie na ten przepis , prosty i pyszny pierniczek :)  jeśli macie ochotę to zapraszam :)










Składniki :

 2,5  szklanki mąki
3 jajka
1/2 słoiczka dżemu porzeczkowego ( około 120 g )
1 szklanka cukru
1 szklanka kwaśnej śmietany
1/2 szklanki oleju
1 cukier waniliowy
1 łyżka kakao
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka przyprawy do piernika
2 łyżki posiekanych orzechów laskowych ( nie koniecznie )
1 ,5 łyżeczki sody 

2 tabliczki czekolady na polewę 
1 łyżka śmietanki
wiórki do dekoracji

Wykonanie :

Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na puch, stopniowo dodawać olej, śmietanę , cynamon , przyprawę do piernika, dżem oraz mąkę z sodą ciągle mieszając mikserem.
Na końcu dodać posiekane orzechy, ale nie koniecznie.

Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia 
Przelać ciasto.


Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 stopni i piec do suchego patyczka .

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej z 1 łyżką śmietanki .

Polać ciasto i posypać wiórkami kokosowymi 


Smacznego :)

8 komentarzy:

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger