marca 30, 2015

Jamajski sernik z ryżem

     Ostatnio zakupiłam sobie kilka ciekawych książek kucharskich ,  w jednej z nich znalazłam przepis na wyśmienity Sernik Jamajski z ryżem , trochę się zastanawiałam nad upieczeniem tego ciasta bo z ryżem jeszcze nie robiłam , ale nie żałuję że go wypróbowałam , serniczek w smaku wspaniały
                   Zapraszam :)









Składniki na spód sernika :

60 g zmielonych herbatników pełnoziarnistych ( ja użyłam ciasteczek Sasanki )
1 szklanka zmielonych migdałów
50 g roztopionego masła 


Masa sernikowa:

2 szklanki ugotowanego ryżu
1 i 1/2 szklanki śmietany kremówki 30 %
500 g sera ricotta 
500 g twarogu półtłustego
1 i 1/2 szklanki cukru
4 duże jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Karmel 
wiórki do posypania


Wykonanie :

Spód .

Do miski przełożyć zmielone herbatniki i migdały , dodać roztopione masło , wymieszać.
Spód tortownicy 26 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Herbatniki przełożyć do tortownicy , równo rozprowadzić i docisnąć tłuczkiem.

Ser .
Ryż mielimy z serem.Śmietanę kremówkę ubijamy na sztywno.

W dużej misce mieszamy ser ricotta , twaróg z ryżem  i cukier , aż składniki się połączą i będą puszyste.
Następnie wbijamy pojedynczo jajko , dodajemy wanilię i ubitą kremówkę .
Wszystko dobrze mieszamy.
Masę wlewamy na gotowy spód z herbatników .

Pieczemy w temperaturze 180 stopni około 60 minut.

Sernik odstawiamy do przestygnięcia , kroimy po co najmniej 8 godzinach . najlepiej upiec wieczorem .

Wierzch smarujemy karmelem i posypujemy wiórkami kokosowymi .

Sernik pokroiłam w romby ale wy możecie pokroić w porcje tortowe .

Smacznego :)




Wielkanocne Smaki - edycja VWielkanocne Wypieki

16 komentarzy:

  1. A to dla mnie nowość :-) z chęcią bym spróbowała jak smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mnie zdziwił taki przepis , ale poleca , jest pyszny :) są nawet serniki z ziemniakami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy ten dodatek ryżu, myślę, że taki serniczek też by mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O takim serniku jeszcze nie słyszłam, wygląda świetnie

    OdpowiedzUsuń
  5. A może tak jeden jedyny okruszek rombu na sprobowanie �� wygląda rewelacyjnie. Może przez ten ryż dietetyczny? �� dzięki za przepis. Jutro wcielam go w życie!

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam prezentuje się obłędnie a nazwa brzmi kusząc :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz spotykam się z takim sernikiem. A czy ryż jest wyczuwalny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest aż tak wyczuwalny, po dodaniu ricotty i wanilii :)

      Usuń