piątek, 13 lutego 2015

Bułeczki alla pączki

          W związku z tym że moja rodzina nie przepada za pączkami zrobiłam pyszne bułeczki z powidłami
                 Przepis znalazłam w książce siostry Anastazji , są  naprawdę pyszne i mięciutkie :)
                                                   Zapraszam :)









Składniki :

1 kg mąki pszennej
10 dag drożdży
1/2 kostki margaryny roztopionej
1 szklanka cukru
6 żółtek
2 cukry waniliowe
około 300 ml ciepłego mleka

dowolne powidła , ja użyłam śliwkowych 
cukier puder do posypania

Wykonanie:

Z drożdży, 4 łyżek mąki 1 łyżki cukru i niewielkiej ilości ciepłego mleka zrobić rozczyn o konsystencji gęstej śmietany.Dobrze wymieszać i odstawić do wyrośnięcia.
Wsypać pozostałą mąkę do miski , dodać wyrośnięty rozczyn ,roztrzepane żółtka z resztą cukru, resztą ciepłego mleka, i wymieszać. Dodać roztopioną margarynę i dobrze wyrobić ciasto.Nie może kleić się do 
rąk. Odstawić do wyrośnięcia przykryte ściereczką w ciepłe miejsce .

Ciasto wyłożyć na stolnicę  , rozwałkować na grubość około 1/1,5 cm , wycinać koła i nakładać po łyżeczce powideł , przykryć drugim krążkiem ciasta i dobrze zlepić w koło.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia , przełożyć bułeczki i odstawić  na kilka minut do podrośnięcia.

Piec w temperaturze 180 stopni około 20/25 minut mają mieć złoty kolor.

Po upieczeniu posypać cukrem pudrem .

8 komentarzy:

  1. Fajny pomysł. Szczególnie dla przeciwników smażenia w oleju ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł. Na pewno są mniej kaloryczne niż te smażone w tłuszczu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak :) właśnie nie lubię pączków przez tą ich tłustość , zawsze tego oleju troszkę wsiąknie :)i te ogromne ilości lukru :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Badzo fajne bułeczki, pysznie wygladają :-) super sposób na odchudzone pączki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj,jak ja lubię takie bułeczki, pychotka

    OdpowiedzUsuń