lutego 04, 2017

Sernik waniliowy cudownie puszysty z polewą malinową.


Witajcie :) przy sobocie zapraszam na cudownie  puszysty sernik, aż sama się dziwię że wyszedł taki pyszny :) Przepis jest bardzo prosty, na spód sernika użyłam herbatników kakaowych. Myy pyszotka.
Zapraszam do wypróbowania :)



Składniki :

1 kg dobrego sera z wiaderka
500 g sera chudego w kostce
2 budynie waniliowe
6 jajek
100 g masła
1/2 szklanki kaszy manny
2 cukry waniliowe
1 wagonik herbatników kakaowych
250 ml śmietany kremówki 30 % 
1 i 1/2 szklanki cukru

Wykonanie :  

Do miski przekładamy ser z wiaderka, ser w kostce mielimy.Żółtka ucieramy z 1 szklanką  cukru, masłem i cukrem waniliowym na kogel mogel.
Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Śmietanę kremówkę ubijamy z 1/2 szklanką cukru.
Sery mieszamy ze sobą chwilę mikserem następnie dodajemy utarte żółtka z masłem, kaszę mannę i budynie, następnie dodajemy ubitą śmietanę i mieszamy, następnie dodajemy ubitą pianę z białek i delikatnie mieszamy łyżką. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i na spód wykładamy herbatniki mi wyszło po 3 na szerokość blaszki, następnie przekładamy masę serową. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 175 stopni. W moim piekarniku sernik piekł się około 70 minut z wierzchu ma być ładnie rumiany. Upieczony sernik studzimy przy wyłączonym piekarniku i uchylonych drzwiczkach, następnie wyjmujemy blaszkę i wynosimy w chłodne miejsce aż całkowicie wystygnie. Ja swój sernik lekko oprószyłam cukrem pudrem i polałam musem malinowym który zrobiłam latem i zamroziłam, pewnie też taki zrobiliście sobie na zimę.
Smacznego :)



 

19 komentarzy:

  1. Sernika nigdy nie odmówię :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj Asiu to ja się do ciebie wpraszam na taki pyszny serniczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie cudeńko! Ale mi ślinka leci... i te truskawki... :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny, narobiłaś mi wielkiej ochoty na Twój serniczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu to zapraszam do wypróbowania :)

      Usuń
  5. Dawno nie robiłam sernika, ten obiecuje ucztę dla zmysłów

    OdpowiedzUsuń
  6. Częstuję się tak pysznym serniczkiem i życzę miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniały sernik :) apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bajecznie. Będzie idealnym dodatkiem do herbaty czy kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. sernik+mus malinowy toż to musi być niebo w gębie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne ciasto Asiu. Serniczki uwielbiam, a tu jeszcze z malinami :)
    Pyszotka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. oooo ale kusisz , uwielbiam serniki !

    OdpowiedzUsuń
  12. Nadzwyczajnie pięknie się prezentuje! Pokusa straszna ;) Jak tu poprzestać na jednym kawałeczku?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger