lutego 02, 2017

Churros - pyszne Hiszpańskie zawijaski.


Jak zapewne wiecie Churros to przepyszny Hiszpański deser posypany cukrem pudrem lub podawany z sosem czekoladowym. Przepis znalazłam w książce Ani Starmach. Ja swoje rurki podałam bez żadnych dodatków dla mnie taka wersja bez niczego jest wystarczająco słodka.
Zapraszam do wypróbowania bo są bardzo proste w wykonaniu :)



Składniki :

200 g mąki typ 550
100 g masła
4 jajka
200 ml wody
50g cukru
1 cukier waniliowy
olej do smażenia

Wykonanie:

Do garnka wlewamy wodę, dodajemy: masło, cukier i cukier waniliowy, gdy wszystko się rozpuści szybko wsypujemy mąkę i energicznie mieszamy, tak długo aż składniki się połączą i powstanie kula. Ciasto odstawiamy do przestygnięcia, następnie wbijamy po jednym jajku i mieszamy mikserem.
W szerokim rondlu rozgrzewamy olej. Do rękawa cukierniczego z gwieździstą końcówką przekładamy ciasto.
Na rozgrzany olej wyciskamy długie ciastka. Smażymy z obydwu stron na złoty kolor. Odsączamy z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniczku. Jeśli chcecie możecie je oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego :)

 

19 komentarzy:

  1. Muszę takie zrobić koniecznie. Pysznie wyglądają 😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy można ten smakołyk przygotować z innej mąki niż pszenna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze że nie wiem bo z innej mąki nie robiłam jeszcze :)

      Usuń
  3. Przypomniałaś mi o nich! Pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie wypróbuję, bo takich jeszcze nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepisu nie znałam. Chętnie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Joasiu zapisuję sobie przepis. Ciasteczka wyglądają bardzo ciekawie i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wyglądają:) Muszę takie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  8. przymierzam się do nich już od roku..no muszę w końcu zrobić

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam :) Zwłaszcza z rozpuszczoną czekoladą do kompletu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne i bardzo smakowite zawijaski :) <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla nas - to przepis do natychmiastowego wypróbowania. Dzięki i serdeczne pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj faktycznie pyszne! Zajadałam się nimi podczas pobytu w Hiszpanii :) Ale domowych jeszcze nie próbowałam robić, choć może się skuszę, bo pięknie Ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  13. Faktycznie są bardzo dobre:) przepis wypróbowałam i wyszły smaczne. Dobra alternatywa dla pączków na tłusty czwartek :) nie wiesz może czy można je upiec w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upieczone w piekarniku wyjdą moim zdaniem jak ptysie bo to ciasto parzone, ale można spróbować, jeśli ktoś chce bardziej dietetyczne :)

      Usuń

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger