wtorek, 27 września 2016

Pierożki z serem,ziemniakami i jajkiem.


Witajcie :) dzisiaj zapraszam na pierogi można by powiedzieć że tradycyjne ale z dodatkiem jajek, są przepyszne, kiedy byłam mała moja babcia często takie robiła z ziemniakami i jajkiem, ja dodałam jeszcze ser. Do pierogów użyłam maki pszennej Młynów Stoisław. Wzystkich zainteresowanych produktami zapraszam na stronę internetową http://www.stoislaw.com.pl/pl/ produkty możliwe do zakupienia również w sklepie firmowym online : http://www.mlynystoislaw.pl/ Młyny Stoisław to długoletnia tradycja i najlepsza jakość produktów. Zapraszam :)


Składniki:

3 szklanki mąki pszennej Młynów Stoisław typ 650
1 łyżeczka soli
1 jajko
3 łyżki stopionego masła
1 szklanka ciepłej wody

Farsz :

350 g ugotowanych przeciśniętych przez praskę ziemniaków
200 g ser białego pół tłustego
sól, pieprz do smaku
4 jajka ugotowane na twardo 
2 łyżki masła
1 duża cebula

Wykonanie :   

Na stolnicę przesiewamy mąkę z solą i robimy w środku dołek, następnie dodajemy jajko, masło i wodę, zagniatamy elastyczne ciasto, jeśli będzie Wam się kleiło dodajcie więcej mąki jeśli wyjdzie za gęste dodajcie wody, wszystko zależy jakiej mąki użyjecie. Zagniecione ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy aby odpoczęło na kilka minut. Następnie podsypujemy mąką stolnicę i rozwałkowujemy ciasto nie za grubo. Wycinamy za pomocą szklanki koła lub jesli macie taki przyrząd kwadraty, następnie nakładamy po łyżeczce kopiastej farszu i dobrze zlepiamy.

Zmielony ser mieszamy z ziemniakami, jajka ścieramy, cebulę podsmażamy na maśle i dodajemy do reszty składników, przyprawiamy solą i pieprzem, dobrze mieszamy.

W garnku zagotowujemy wodę z łyżką oleju, wrzucamy partiami pierogi, od wypłynięcia gotujemy jeszcze około 5 minut.  Ugotowane pierogi przekładamy na sitko i przelewamy zimną wodą.Polewamy roztopionym masłem lub kwaśną śmietaną.
Smacznego :)   



 

8 komentarzy:

  1. Takich pierożków jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu bardzo fajne pierożki, muszą być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie pierożki to muszą być pyszne.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uroczo wyglądają takie kwadratowe pierożki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Z wielką ochotą zjedlibyśmy Twoje pierożki, są tak apetyczne, że chce się je ściągnąć z fotki:)

    OdpowiedzUsuń