sobota, 31 października 2015

Chrusty na śmietanie .

Kochani zapraszam Was dzisiaj na wyśmienite chrusty takie na śmietanie jak robiły kiedyś nasze babcie , mięciutkie , same rozpływają się w ustach . Dzieci nie mogły się doczekać kiedy  wystygną :) Chrusty podałam na porcelanie Bogucice New Hollis Gold . Zapraszam :)





 Składniki :

450  g mąki + troszkę do podsypania 
6 żółtek
2 cukry waniliowe
11 łyżek gęstej śmietany kwaśnej
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
2 łyżki spirytusu
1 szklanka cukru pudru

olej do smażenia 
cukier puder do posypania  

Wykonanie :

Na stolnicę przesiać mąkę z proszkiem , dodać śmietanę , cukier waniliowy , cukier puder , spirytus i żółtka zagnieść ciasto . Ciasto będzie miękkie , dzięki temu po upieczeniu chrusty będą puszyste. Ciasto rozwałkowujemy dość cienko , wycinamy około 1.5 cm szerokości paski , następnie wycinamy romby, w każdym robimy na środku 1 cm nacięcie , jeden róg przekładamy przez środek kształtując chrust.



W głębokiej patelni rozgrzewamy oliwę , ja mam taki trik , dodaję do oliwy na której smażę oponki lub chrusty łyżkę oleju kokosowego , mają one po upieczeniu piękny aromatyczny zapach.
Wrzucamy po kilka chrustów i smażymy z obydwu stron na złoty kolor. Odsączamy z nadmiaru tłuszczu na ręczniczku papierowym . Zimne oprószamy cukrem pudrem .


Smacznego :) 

21 komentarzy:

  1. Asia wpraszam się na te słodkości:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gosiu :) wypróbuj ten przepis , muszą wyjść :) są takie mięciutkie :)

      Usuń
  3. Uwielbiam faworki. I właśnie mi uzmysłowiłaś, że wieki nie jadłam.
    Domowe najlepsze. Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiu zjadłabym takie faworki ze smakiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ apetyczne:) nic tylko sięgnąć i delektować się smakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobię,kiedyś moja babcia takie smażyła.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też takie robię, są pyszniutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie to ja robiłam bo moje omy ( babcie ) nie potrafiły piec :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj