piątek, 9 września 2016

Łosoś pieczony w piekarniku z komosą ryżową Plenus i sosem śmietanowo-czosnkowym.


Witajcie :) przy piąteczku zapraszam na pyszny i zdrowy obiadek. Łosoś pieczony w piekarniku z koperkiem i cytryną a do tego zdrowa komosa ryżowa z sosem śmietanowo-czosnkowym.
Pysznie i aromatycznie :) Zapraszam :)



Składniki :

5 kawałków łososia 
sok z cytryny
sól morska, pieprz do smaku
odrobina oliwy
2 łyżki masła

1 duży kubek komosy ryżowej białej Plenus
2 kubki wody 
1 łyżka soli  morskiej
2 łyżki masła

400 g kwaśnej śmietany
sól, pieprz do smaku
1 łyżka czosnku granulowanego Plenus 
lub 2 ząbki przeciśniętego przez praskę czosnku

Wykonanie:

Łososia myjemy po delikatnym strumieniem zimnej wody, następnie osuszmy go ręczniczkiem papierowym.
Oprószamy go solą morską i pieprzem. Blaszkę smarujemy masłem, układamy kawałki ryby, skrapiamy sokiem z cytryny, oliwą  i posypujemy świeżym koperkiem. Pieczemy w temperaturze 180 stopni , moja ryba piekła się około 25 minut. 
Komosę ryżową przekładamy na sito i przelewamy wodą, następnie przekładamy do garnka i zalewamy wodą z solą. Pamiętajmy proporcje przy gotowaniu , jeśli weźmiecie kubek czy szklankę komosy to wody musi być dwa razy tyle. Gotujemy pod przykryciem co jakiś czas mieszając aż komosa dobrze wchłonie wodę i napęcznieje. Do ugotowanej komosy dodajemy 2 łyżki masła i mieszamy.
Śmietanę mieszamy z czosnkiem, solą i pieprzem do smaku. Nakładamy porcję ryby, komosy i polewamy sosem czosnkowym.
Smacznego:)


Wszystkich zainteresowanych produktami Plenus zapraszam do sklepiku internetowego http://samaslodyczuasi.blogspot.com/2016/09/pyszne-placuszki-na-jogurcie-malinowym.html.



16 komentarzy:

  1. Łosoś wygląda bardzo pysznie, mniamm.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowo, szybko i smacznie :) Dzięki Joasiu za wspólny Błyskawiczny Piątek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wiem dlaczego,ale nie przepadam za rybami,nie jem ich

    OdpowiedzUsuń
  4. Brakuje tylko jakiejś pysznej sałatki i obiad ideał (jak dla mnie)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje smaki, uwielbiam tak przyrządzone rybki

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ ja lubię takiego łososia Asiu. Mój ulubiony, delikatny, wprost rozpływa się w ustach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. takie zdrowe obiady to ja bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj