poniedziałek, 19 września 2016

Łazanki z kurczakiem i warzywami orientalnymi.


Nie macie pomysłu na obiad ? to proponuję dzisiaj szybkie i proste danie, łazanki z kurczakiem który została Wam z niedzielnego obiadu i warzywami. Pyszny sycący obiad, w sam raz dla zapracowanych.
Do obiadu możecie użyć gotowych makaronowych łazanek lub po prostu sami je zrobić :)
Zapraszam :)



Składniki na ciasto łazankowe:

1,5 maki pszennej
1 jajko
szczypta soli
1/4 szklanki ciepłej wody

Składniki na farsz :

500g warzyw na patelnię orientalne  Hortex
2 upieczone udka z kurczaka
sól, pieprz do smaku
3 łyżki masła

Wykonanie :

Mąkę przesiać do miski, dodać sól, jajko i ciepłą wodę, zagnieść elastyczne ciasto.Uformować z niego kulę przykryć ściereczką i odstawić na 10 minut.Gotowe ciasto rozwałkować dość cienko na podsypanej mąką stolnicy i pozostawić na około 15 minut do lekkiego przeschnięcia. Następnie wycinać paski o szerokości 2cm/4cm.
W garnku zagotować osoloną wodę, wrzucać partiami łazanki, gotować około 5 minut od wypłynięcia.Wyjąć łyżką cedzakową i przelać zimna wodą na sitku.
Na patelni rozpuścić masło, przełożyć mieszankę warzyw i pokrojonego w kostkę kurczaka, dusić na małym ogniu aż wszystko będzie all dente, przyprawić do smaku solą, pieprzem i szczyptą chili. Warzywa przełożyć do makaronu łazankowego i wymieszać, przyprawić jeszcze ewentualnie do smaku, według gustu.
Smacznego :)      

 

12 komentarzy:

  1. Takiej wersji łazanek nie znałam, super pomysł na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super takie łazanki :) ja znam tylko dwa rodzaje: z kapustą i pieczarkami lub z cukinią :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej wersji łazanek nie próbowałam, super pomysł na obiad :)Pysznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pomysłowe łazanki. Ja do tej pory robiłam tylko te klasyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smaczne i proste danie :) Takie lubię najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Łazanki najczęściej jadam takie klasyczne, dlatego tym bardzie kusi mnie ta wersja. Lubię takie szybkie dania :) Warzywka na patelnię często pojawiają się w mojej kuchni, a tu mam na nie super pomysł i inspirację przy okazji :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe połączenie ! Asiu, ty zawsze wpadniesz na jakiś oryginalny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj