maja 13, 2016

Kruche na szybko z powidłami śliwkowo-migdałowymi i pianką bezową.





Ciepło na dworze więc szkoda czasu na siedzenie w domu przed komputerem. Mam dzisiaj propozycję szybkiego ciasta do kawy z powidłami i pianką bezową. Zapraszam :)



Składniki :

3 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
5 żółtek
250 g masła
2 łyżeczki proszku do pieczenia

5 białek
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka mąki ziemniaczanej

1/2 szklanki powideł śliwkowo-migdałowych ja użyłam Orzech

Wykonanie:

Do miski miksera przesiewamy mąkę z proszkiem, następnie dodajemy miękkie masło, żółtka, cukier i cukier waniliowy, mieszamy na grudkowatą masę, następnie przekładamy na stolnicę i szybko zagniatamy. Ciasto dzielimy na dwie części z tym że jedna jest trochę większa. Zawijamy w folię o odkładamy do zamrażarki na około 30 minut.Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, większą część ciasta ścieramy równomiernie na spód blaszki, następnie rozsmarowujemy powidła.Białka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym, następnie dodajemy sok z cytryny i mąkę ziemniaczaną, delikatnie mieszamy.Ubitą pianę wykładamy na powidła, na powidła ścieramy resztę ciasta.Pieczemy w temperaturze 175/180 stopni około 45/50 minut na złoty kolor.Wierzch posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego :)

 

 

11 komentarzy:

  1. Cudne ciasto, na pewno smakuje wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  2. To ciasto przypomina mi "pleśniaka". Bardzo lubię takie ciasta :)
    Przypominają mi się czasy studenckie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne ciacho. Lubię takie z filiżanka kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak mnie zaintrygowały te powidła śliwkowo-migdałowe! Chyba wybiorę się na łowy do sklepu :P A ciasto przeapetyczne :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger