maja 17, 2016

Chleb pszenno - żytni z otrębami owsianymi.




 Witajcie :) zachciało mi się dzisiaj domowego chlebka, no i oczywiście musiałam upiec :)
Pyszny, mięciutki, w sam raz na śniadanie czy kolację:)
Zapraszam :)





Składniki :

2 szklanki mąki pszennej ja użyłam Młynomag + ewentualnie troszkę  do podsypania
1,5 szklanki mąki chlebowej żytniej Młynomag
1 łyżeczka soli
200 ml ciepłej wody
3 łyżki oliwy
25 g drożdży
1/2 szklanki otrąb owsianych 

Wykonanie :

Do miski przesiać mąkę z solą, następnie w ciepłej wodzie rozpuścić drożdże i wlać do mąki , dodać otręby i olej, wyrobić ciasto. Ja zawsze przekładam jeszcze na stolnicę i zagniatam około 5 minut, wtedy mam pewność że jest dobrze wyrobione i ładnie wyrośnie. Ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia, musi podwoić swoją objętość. Wyrośnięte ciasto przekładam do małej tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia i jeszcze raz odstawiamy do wyrośnięcia. Pieczemy w temperaturze 180/190 stopni około 45/50 minut. Skórka ma być ładnie rumiana. 
Smacznego :) 

 

11 komentarzy:

  1. Asiu wspaniały chlebuś upiekłaś, częstuję się :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Joasiu pyszny chlebek zrobiłaś. Muszę podjąć, się wyzwania :) i upiec domowy chleb. Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny i zdrowy chlebuś - ideał! Wygląda bardzo smakowicie. Taki mogłabym jeść codziennie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi sie, że ten przepis może być dobry, wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń