środa, 20 kwietnia 2016

Kakaowa pychotka z kremem mleczno-galaretkowo-likierowym i truskawkami.




Witajcie :) miałam dzisiaj ochotę na jakieś ciasto, z tego co miałam w domu stworzyłam taką oto pychotkę z truskawkami.
Biszkopt kakaowy przekładany masą z mleka skondensowanego, galaretki brzoskwiniowej i likieru  jajecznego. Do dekoracji użyłam
kulek i posypki waflowej Cukieteria. Zapraszam do wypróbowania, ciasto jest pyszne i szybko się je przygotowuje :)



 Składniki na biszkopt kakaowy :

1 szklanka mąki pszennej Młynomag typ 550 
3/4 szklanki cukru
5 jajek
1 łyżka kopiasta mąki ziemniaczanej
2 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka ciepłej wody 
1 łyżka oleju

Składniki na krem:

2 puszki mleka skondensowanego nie słodkiego
1 cukier waniliowy
2 galaretki brzoskwiniowe
250 ml wody przegotowanej
2 łyżki żelatyny
100 ml likieru jajecznego Advocaata Dalkowski

Składniki na lukier:

1 szklanka cukru pudru
3/4 łyżki likieru jajecznego Advocaata 

do dekoracji kulki toffi i posypka waflowa Cukietria - Sempre 

do nasączenia biszkoptu :
1/2 szklanki ciepłej wody
1 łyżka soku z cytrynek do deserów Eterno  
około 10 dużych świeżych truskawek

Forma o wymiarach 25/30 

Wykonanie :

Białka ubić z cukrem i cukrem waniliowym, następnie dodawać po jednym żółtku, wodę, olej, mąkę z proszkiem i kakao.Delikatnie wymieszać. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, przelać ciasto.Piec w temperaturze 170/180 stopni do suchego patyczka.
Zimny biszkopt przeciąć na pół.
Galaretki i żelatynę rozpuścić w 250 ml przegotowanej wody, dobrze wymieszać i odstawić do lekkiego stężenia.
Do miski wlać mleko i lekko ubić mikserem, następnie dodać galaretkę i dobrze wymieszać.W wodzie rozmieszać sok z cytrynek, można go dosłodzić, ja jednak już go nie słodziłam bo sok z cytrynek był słodki. Blaszkę wyłożyć folią aluminiową tak żeby wystawała do góry ponad blaszkę.Przełożyć spodni blat ciasta i nasączyć wodą z sokiem, następnie ułożyć przecięte na pół truskawki, na truskawki wyłożyć całą masę i przykryć drugim plackiem. Wierzch biszkoptu nasączyć wodą z sokiem.
Cukier puder wymieszać z likierem ma być lekko lejący ale nie za bardzo. Wylać na ciasto i dobrze rozprowadzić, udekorować koralikami i posypką waflową.Odstawić do lodówki na kilka godzin. Smacznego :)



  

   
 

28 komentarzy:

  1. Język mi do tyłka zaraz ucieknie :) ja u siebie o dietaach.. a tu takie wspaniałości :) po co ja tu przyszłam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasta z truskawkami chyba mi się po nocach zaczną już śnić!uwielbiam takie i z niecierpliwością czekam na sezon! Twoje wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawdziwa bajka. I te truskawki, marzenie. Z niecierpliwością czekam na sezon truskawkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiu cudowne ciasto, jestem nim oczarowana :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooooo! można przysiąść z wrażenia. Ciasto bajeczne a podane i zaprezentowane tak pięknie, że trudno oczy oderwać.Super, super, super!
    Pozdrawiamy serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A u ciebie, Asiu, jak zwykle jakieś cudne ciacho ! I to w porze deseru ! Z truskawkami ! Ty chyba chcesz mnie wykończyć :P :) Ale na serio - ciasto rewelacja, rzuciłabym się na nie jak wygłodniała bestia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smakowicie, cudne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja mam mocne postanowienie diety na wiosnę... Jak ja mam się tego trzymać, skoro takie pyszności prezentujesz??? Boskie ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  9. muszę przyznać że świetny blog, cudowne przepisy!

    pozdrawiam serdecznie,

    Kaśka
    ------------

    zapraszam do siebie :)
    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam pytanie? Co oznacza etykieta BOGUCICE? Czyżbyś mieszkała blisko mnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogucice , to fabryka porcelany Bogucice _ współpracuję z nimi :)

      Usuń