piątek, 4 marca 2016

Zupa cebulowa zapiekana z parmezanem.

 Witajcie :) Zapraszam dzisiaj na pyszną zupę cebulową zapiekaną z parmezanem, po mojemu :)
Zrobiłam ją troszkę inaczej niż tradycyjna z kromką chleba na wierzchu, grzanki pokroiłam w kostkę i zalałam zupą , mi w takiej wersji smakuje bardziej :) Zapraszam :)



Składniki :

5 dużych cebul 
3 łyżki masła 
1 ząbek czosnku
sól, pieprz do smaku
600 ml bulionu z kurczaka
1 kieliszek białego wina
1/2 łyżeczki mielonego kminku

1 szklanka startego parmezanu
4 kromki chleba  

Wykonanie :

Cebulę obrać i pokroić w piórka, w rondlu rozpuścić masło dodać cebulę, sól, pieprz do smaku, chwilę dusić aż zmieknie.
Następnie przełożyć do garnka, zalać bulionem dodać kminek i teraz tak możecie zupę zbledować na krem lub  zostawić w takiej postaci jak jest , ja odrobinę blenduję.
Chleb upiec w tosterze i pokroić w kostkę, do każdej kokilki nałożyć po jednej takiej skrojonej kromce. Do zupy dodać połowę sera, przyprawić jeszcze do smaku sola, pieprzem i wymieszać. Zalać grzanki i wierzch posypać obficie serem.
Zapiekać w temperaturze 180 stopni około 18 minut aż ser się rozpuści. 

Smacznego :) 

   

8 komentarzy:

  1. Muszę taką w końcu ugotować. Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam zupę cebulową. Również dodaję wino. Super się komponuje smakowo :)
    Bardzo apetycznie podałaś ją :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zupę cebulową :) Twoja wersja pysznie się prezentuje. Jestem ciekawa tego smaku w połaczeniu z kminkiem, bo sama używam zazwyczaj tymianku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki , zrobiłam ja troszkę inaczej :)

      Usuń
  4. Ale bym zjadła!!! Bardzo mi się podoba Twój sposób doprawienia, moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj