stycznia 29, 2016

Placki ziemniaczane z gofrownicy z wątróbką i ognistymi pomidorkami.

Witajcie kochani :) dzisiaj mam dla Was propozycję pysznych zdrowych placków ziemniaczanych nie smażonych na oleju a pieczonych w gofrownicy. Pewnie się zdziwicie jak w gofrownicy :) plus taki że nie musicie stać przy patelni i je przewracać, a w tym czasie możecie robić co innego.
Lubię placki ziemniaczane ale jak wiadomo smażone na oleju nie są zdrowe, a uwierzcie mi takie upieczone w gofrownicy nie mają w sobie grama tłuszczu no i możecie je częściej jeść. Ja dzisiaj placki podałam z wątróbką  i Ognistymi pomidorkami Eterno, obiad smakował wybornie :) Zapraszam :)




Składniki na placki :

około 6 dużych ziemniaków
1 duża marchewka
1 cebula
2 jajka
3 łyżki mąki zwykłej
sól, pieprz do smaku

0,5 kg wątróbki drobiowej
1 łyżka oregano Skworcu 
1 łyżka przyprawy złocisty kurczak Skworcu 
domowa vegeta do smaku
pieprz, szczypta chili
1 łyżka czerwonej papryki
około 1 l bulionu z kurczaka
3 łyżki mąki
1 duża cebula 
4 łyżki masła klarowanego

Jako dodatek - Ogniste pomidorki Eterno

Wykonanie:  

Ziemniaki, marchew i cebulę obrać , umyć i zetrzeć na tarce jarzynowej o małych oczkach.Następnie dodać roztrzepane jajka, przyprawy i mąkę, wymieszać i przyprawić do smaku.
Gofrownicę rozgrzać i lekko natłuścić, wlać porcję ziemniaczaną i piec na złoty kolor.


Wątróbkę umyć, osuszyć i obtoczyć w mące.
Na patelni rozpuścić masło i podsmażyć z obydwu stron wątróbkę, dodać pokrojona w piórka cebulę, przyprawy i podlać polową bulionu, dusić pod przykryciem co jakiś czas mieszając, po około 15 minutach dolać resztę bulionu, dzięki obtoczonej w mące wątróbce powinien utworzyć się sosik.Na końcu ewentualnie przyprawić do smaku pieprze, solą i szczyptą chili, jak wolicie.
Podawać z plackami i ognistymi pomidorkami.

Smacznego:)




 

9 komentarzy:

  1. Asieńko tym razem to mnie totalnie zaskoczyłaś, nigdy ale to nigdy bym na to nie wpadła:)Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam że będziecie zdziwione :) ale wypróbujcie naprawdę pyszne bez tłuszczu :)Asiu również życzę miłego weekendu :)

      Usuń
  2. Placków w gofrownicy jeszcze nie robiłam i podoba mi się ten ekspresowy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulinko to prawda że mniej czasu potrzeba , nie musisz stać i przewracać :)

      Usuń
  3. Placki z gofrownicy???? To ja zaraz wykorzystam pomysł gdyż mój brzuch smażonego nie toleruje - fantastyczny pomysł. Jest szansa na placki ziemniaczane dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że propozycja się podoba :)i życzę smacznego jedzenia placków :)

      Usuń
  4. I to są gofry dla nas:) pomysł genialny! Talerz przesłodki i bardzo fikuśne sztućce:)
    Szkoda, że nie mogliśmy być na Twoim obiadku:)
    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń