piątek, 13 listopada 2015

Rogale Marcińskie .

Tydzień minął i znowu weekend no i oczywiści wspólne wypiekanie z dziewczynami u Bożenki
Tym razem mamy Rogale Świętomarcińskie , przepyszne z nadzieniem z białego maku .
Polane lukrem , rozkosz dla podniebienia :)  Zapraszam jeśli ktoś jeszcze nie próbował.
Ja swoje rogale upiekłam z przepisu Ewy Wachowicz Do rogali użyłam pysznej mąki  z Młyna zbożowego w Szadku  
Do lukru użyłam aromatycznych Cytrynek z imbirem w miodzie z Ogródka Dziadunia   . Zapraszam :) 






 Składniki :

50 g drożdży 
1 szklanka mleka
6 jajek
2 łyżki cukru
1 kg maki
1/2 kostki roztopionego masła

Dekoracja 

1/2 szklanki cukru pudru
2, 3 łyżki   soku  z Cytrynek z imbirem w miodzie z Ogródka Dziadunia

Nadzienie :

100 g maku białego 
100 g orzechów włoskich
100 g migdałów
1 1/2 szklanki cukru pudru
1 cukier waniliowy
1 łyżka kwaśnej śmietany 

Wykonanie :


Drożdże rozpuścić w niewielkiej ilości mleka. Jajka utrzeć z cukrem i połączyć ze stopionym masłem. Nie przerywając ubijania, dodawać porcjami przesianą mąkę, mleko oraz wcześniej przygotowane drożdże. Ciasto wyrabiać do chwili, gdy zaczną pokazywać się pęcherzyki powietrza i wtedy zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.
Migdały, orzechy i mak zaparzyć, zemleć, utrzeć z cukrem i śmietaną - aż do uzyskania gęstej masy. Dodać miąższ z wanilii lub cukier waniliowy .
Wyrośnięte ciasto rozwałkować i pokroić na kwadraty. Na każdy z nich nałożyć porcję przygotowanej wcześniej masy, uformować rogaliki i pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.
Następnie wstawić do piekarnika i piec w temp. 220 st. C na złoty kolor.


Cukier puder wymieszać z cytrynkami , ma mieć konsystencję lejącą.
Udekorować lukrem i pokrojonymi orzechami włoskimi.



Smacznego :) 

Wszystkich zainteresowanych zapraszam na stronę internetową   http://www.mlynszadek.pl/index.php?scm=1&lan=1


Wypiekałam z :

  ( Różowa kuchnia )
 ( Życie zaczyna się w kuchni ) 
( Szóste Niebo  )
Izioni pyszne smaki  


22 komentarze:

  1. Cudowne rogale jak pięknie wypieczone. Ja swoje mogłam dłużej potrzymac 😋

    OdpowiedzUsuń
  2. Po prostu przepiękne!! Żeby mi kiedyś takie śliczne wyszły :) Asiu Ty to masz talent prawdziwy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu bardzo Ci dziękuję :) ale też mi czasem coś nie wyjdzie jak to w kuchni bywa :)

      Usuń
  3. Cudowne!!! Tylko ja nie mogłam nigdzie kupić białego maku:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko :) no najlepiej przez internet w Skworcu dostaniesz :)

      Usuń
  4. Dwa są nasze, bo to przecież nie można się oprzeć samemu widokowi a jeszcze z takim nadzieniem:) mniam...mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne rogaliki, ja mak biały kupiłam w Piotr i Paweł:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiły mnie te Twoje "cytrynki z imbirem"-muszę spróbować. Wspaniałe rogale! Dziękuję za wspólne pieczenie. Pozdrawiam Asa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytrynki polecam z Ogródka Dziadunia :)

      Usuń
  7. Nigdy tych rogali nie jadłam, ale pysznie wyglądają. No i są z makiem - a takie nadzienia ubóstwiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz że ja też dopiero pierwszy raz je jadłam :)

      Usuń
  8. Super wyszły ci rogaliki . Dziękuję za wspólne wypiekanie . Pozdrawiam Joanna .

    OdpowiedzUsuń