środa, 4 listopada 2015

Podpłomyki .

Witajcie :) moje dzieci to mają takie zachcianki że szok :) wczoraj wieczorem zachciało im się podpłomyków , no i cóż było robić , zabrałam się do roboty .Bułeczki , placuszki czy jak to nazwać wyśmienicie smakują z masłem i solą szczególnie jeszcze ciepłe , ja podałam je z ostrym Sosem madziarów firmy Folwark .
Smakowało wyśmienicie :)    Zapraszam  do wypróbowania bo są bardzo proste w wykonaniu :)


 Składniki :

450 g mąki + do podsypania 
250 ml maślanki
1 łyżeczka soli
2 łyżeczki sody 
1 łyżeczka masła roztopionego
1 jajko

dodatek : Sos madziarów firmy Folwark  lub małso

Wykonanie :

Do miski przesiewamy mąkę z solą, do maślanki dodajemy sodę i mieszamy , wlewamy do mąki , dodajemy roztopione masło , jajko  i zagniatamy ciasto , jeśli będzie wam się kleiło to dodajcie troszkę mąki , bo jak wiecie mąka mace nie równa ja używam Bolesławieckiej .Ciasto wałkujemy i wykrawamy koła lub romby . Odstawiamy na kilka minut do podrośnięcia.
Rozgrzewamy patelnię teflonową i pieczemy placuszki około 10 minut na rumiano z obydwu stron .Ja połowę upiekłam w piekarniku i też wyszły fajne . Podawać z masłem , konfiturą lub ostrym sosem .


Smacznego :) 

 

26 komentarzy:

  1. Ależ z Ciebie kochająca mamusia! Bardzo ciekawy przepis, chętnie wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co to się nie robi dla dzieci nie :)

      Usuń
  2. Ale Twoje dzieci mają z Tobą dobrze :)
    Pracowita mamusia, a podpłomyki piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe najlepsze, wspaniale Ci porosły

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam talkich ale chyba coś podobnego robiła moja babcia i piekła na fajerkowym piecu - może to były własnie podpłomyki..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak na pewno to :) kiedyś tak się piekło , dzisiaj takie piece to rzadkość nawet na wsi :)

      Usuń
  5. A ja znam to ale jako prozioki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też znam tą nazwę ,ale u nas mówiło się podpłomyki :)

      Usuń
  6. muszę koniecznie wypróbować:) Lubię takie nieskomplikowane przepisy na pyszne jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis już w zeszycie, jutro postaram się zrobić, tylko u mnie trzeba w dwóch wersjach: Bezglutenowe i glutenowe :) prowadzę dwie kuchnie. Mam jeszcze jedno pytanie: jak w piecyku to w jakiej tem. i na jak długo ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bułeczki są pyszne , ja swoje piekłam z termo obiegiem w temp 180 stopni , zawsze piekę na oko :) mają być złociste :)

      Usuń
  8. zrobiłam wyszły REWELACYJNE robiłaś je może z mąki żytniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że smakowały :)z mąki żytniej nie robiłam , muszę wypróbować :)

      Usuń
  9. Ja tez spróbuje zrobic z żytniej napisze jak wyszły;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super:) fajnie jak byś podesłała zdjęcie, dodała bym do albumu wypieków czytelników bloga :) annaoj1976@wp.pl

      Usuń

Drukuj